BF ca 13:e Maj 2011
Gjorde ett graviditetstest hemma idag och det blev ett PLUS!!! Nu börjar en lång och spännande resa. Har ni BF i maj kanske vi kan följas åt?
Gjorde ett graviditetstest hemma idag och det blev ett PLUS!!! Nu börjar en lång och spännande resa. Har ni BF i maj kanske vi kan följas åt?
Har BF den 14 maj och det blir mitt första barn, är 18 år :D
Hej, länge sen sist. Har den senaste veckan mått riktigt bra, så jag tänkte försöka vara lite aktiv här igen..
Har varit på inskrivning, fick en väldigt gullig barnmorska. Och en tid till ul, 14 december, såg att vi hade fått tid samma dag Samboliv :)
Har även berättat om bebisen för barnen, de blev väldigt paffa :) Men verkar tycka det ska bli roligt, vi har tittat på bilder på internet mm. Min äldsta son som kan läsa frågade en massa om vad som stod där så nu är han undervisad om bla menstruation :D
Tänkte berätta för mamma och jobbet nästa vecka, det betyder att alla vet efter det :) Det ska bli jättekul att kunna prata om det.
Hej, länge sen sist. Har den senaste veckan mått riktigt bra, så jag tänkte försöka vara lite aktiv här igen..
Har varit på inskrivning, fick en väldigt gullig barnmorska. Och en tid till ul, 14 december, såg att vi hade fått tid samma dag Samboliv :)
Har även berättat om bebisen för barnen, de blev väldigt paffa :) Men verkar tycka det ska bli roligt, vi har tittat på bilder på internet mm. Min äldsta son som kan läsa frågade en massa om vad som stod där så nu är han undervisad om bla menstruation :D
Tänkte berätta för mamma och jobbet nästa vecka, det betyder att alla vet efter det :) Det ska bli jättekul att kunna prata om det.
Nu har jag varit på Kub!!
Allt såg jättebra ut!
Lillskrutten var väldigt livlig, kul att se!
Hjärtljudet låg på154 slag i minuten
Den var 66.3 mm lång och jag är enl UL 12+6 vilket stämmer med mina beräkningar.
Huvudet var 21.4mm brett.
Risken för ds enligt min ålder var 1:564
Men risken beräknad efter blodprov + ul var 1:11273 vilket var lika bra som om jag hade varit 15år..haha
Så jag är jättenöjd!!
***SÅ LYCKLIG***
Jag är 33.
Anledningen till att jag gjorde det var för att jag gjorde det med sonen oxå.
Bodde i Australien då och där gjorde alla det.
Var inte speciellt orolig mer att det skulle bli lika med båda barnen.
Sen så är det ju bra om det skulle vara något fel på barnet att dom upptäcker det tidigare.