Inlägg från: lyckligmamma87 |Visa alla inlägg
  • lyckligmamma87

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

det va inget illa menat el negat.... va bara nyfiken för det är så ute på stan oxå många som svankar osv......o efter som ja har ont i min rygg kan det vara bra o veta o nått är bättre.......

+ att ja ser större ut om ja svankar ler..

• lyckligmamma87
    Loppan31 skrev 2010-11-15 20:43:52 följande:

VECKA 20 19+4
    siken fin o härlig mage
  • lyckligmamma87
    Tozz82 skrev 2010-11-15 20:03:33 följande:

Tittar man extra noga så ser man en spark in action då hela magen "skvalpar" Tagen i v20 19+3 kväll.

Till folk som säger att magen blir mindre i liggande ställning.. NEJ det blir den inte.. Tagen på morgonen i v20. 19+2
    har du börjat stanna av o väntar in oss el är ja kass på o se skilnad =)
  • lyckligmamma87
    MichaelaRehn skrev 2010-11-16 18:23:24 följande:
    Ryggen ställer automatiskt om sig så (så att man svankar) för att den ska kunna bära upp en tung mage. Skulle ryggen inte ställa om sig så skulle man tippa framlänges. 

När du nu är gravid stjälps bäckenet framåt och nedåt. Ryggraden, som är fixerad vid bäckenet, följer med i rörelsen. När den växande livmodern fyller mer och mer av bukhålan förflyttas kroppens tyngdpunkt framåt, ungefär som när man använder högklackade skor. Man får ökad svank och samspelet mellan buk- och ryggmusklerna förändras. Detta gör kroppen helt spontant utan att du är medveten om det.

Att svanken blir stor är påfrestande för hela ryggen, inte minst för den nedre delen, korsryggen. Hela din hållning påverkas.

(growingpeople.se

tack för infon ler...
  • lyckligmamma87

ser att ni pratar om missfall o i % osv ja litar ej på sånt då min mamma miste sin tidigt i grav  några v senare en vän i v20 o en annan i v42 o en annan 2dagar efter födsen.....

• lyckligmamma87
    Tozz82 skrev 2010-11-17 21:15:21 följande:
    Skönt o se att jag verkar ha folk som kommer ikapp min gigantmage :)
    ler vi kommer i kapp dig mer o mer...

min har tagit fart i stolek o vikt nu hummmm
  • lyckligmamma87

lägger in bild åt Jeans då hon inte kan via telefonen" 18+0..
  • lyckligmamma87

kolla va jag har fått  den har blivit hård o rund nu ser ja mer gravid ut o en finare mage har bara haft rund magen med hjälp av byxerna innan :P

• lyckligmamma87
    ASL skrev 2010-11-28 21:34:45 följande:
    Åh vad många fina magar!!

Varför känner jag mig bara stor och fet?! Gravid
    det gjorde ja oxå fram tills dena v alså v 22 sen har den format sig o blivit hård ofin o jämn önska bara att ja kunde sola litte så hadde varit finare men men
  • lyckligmamma87
    Tozz82 skrev 2010-11-29 21:37:37 följande:
    Giganten börjar dra sig.. NERÅT?!? :S

Dock syns det extramt mycket framifrån nu..:

Någon som ser min fina rand.. Som verkligen INTE är rak :)
    du ska ha pojk va??  tänkte på streket =P
Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.