Inlägg från: Emmelinan |Visa alla inlägg
  • Emmelinan

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

Idag var det TUL igen. Hon lag "perfekt for att fa sa exakta matningar som ar mojligt"! Skoterskan trodde dock inte att att hon kunde fa lillan att komma upp i 81% igen som det blev vid forra TUL (ursakta om jag tjatar, men sa att det inte missas, har i USA mats det annorlunda och medel ligger alltsa pa 50%). Men nar alla matningar var inskrivna i dator-utrakningen blev resultatet en vikt pa 3 kg (!!!) i vecka 33 (deras berakningar ar helt baserade pa sista mensen och med en cykel pa 28 dagar som jag VET att jag inte har! Min cykel ar pa ca 23 dagar, vilket ger en skillnad pa en vecka! Deras utrakning ar 17e april, FL -- enligt 23 dagars cykel -- ar 10e april, vilket faktiskt skoterskan oxa ansag mer troligt nar jag sa det till henne).

Det blir ytterligare TUL om tre veckor for att da bestamma hur vi ska gora. Enligt dagens matningar landar lillan pa en fodelsevikt runt 4.5-5 kg!! Sa visar nasta TUL samma eller annu hogre tillvaxt kommer jag troligen att sattas igang tidigare. (Har over rekommenderas kejsarsnitt vid en vikt pa 5 kg och over.) Sa ja, vi far se hur det blir! =)

Lustigt anda att jag borjade gora TUL pga risk for tillvaxthamning, nu gor jag TUL for att se sa hon inte blir FOR stor!

MASTE bara visa en narbild underifran ansiktet! Jag vet inte varfor jag blivit sa kar i den har bilden, men nar det har dok upp pa skarmen pa UL smalte jag till en POL! Hon har NASBORRAR lixom! Tva HELT VALSKAPTA NASBORRAR!!! Det ar ju HELT fantastiskt!!!

(Mannen fragade om det till hoger ar ett oga (!?!).... "eh, nej, alskling, det ar det inte..." vem av oss tror han skulle bidra med grodgener? )

• Emmelinan

Tack!! Ja, jag sitter och tittar på den bilden hur mycket som helst!!an ser ju egentligen läpparna oxå!

• Emmelinan

Meh! Sa mycket av mitt inlagg som klipptes av! *jalla i-phone app!*

Har gor de alltid en profilkoll av ansiktet samt en framifran (fast dar tycker jag det ar svart att se nagot direkt). Om det ar for "naaaaw"-andets skull (dvs nojets skull: eller om de gor koller dar oxa, det vet jag inte (troligen bara for nojets skull eftersom det inte gors i Sverige. Har mater gor de ju annars oxa samma matningar som du namner Cherry).

Men den har bilden underifran, tror jag att skoterskan rakade komma forbi av "misstag" nar hon korde runt med maskinen for hon blev sjalv helt "oh, wow! Titta har!" Pa skarmen sag man da aven hur hon oppnade och stangde munnen. HUR haftigt som helst!

Cherry, jag tycker absolut du ska fraga nasta gang! Det kanns som att de borde fatta att du garna vill se (speciellt nar du anda/bara far en "sneak peak" pa skallben, mage och larben). Jag har fragat varenda gang om det "fortfarande" ar en flicka! Och da skrattar hon och fragar om hon ska titta efter igen. och sa gor hon det. (fast sist hade vi en annan UL-skoterska och da var bebis sa superhyper att nar jag fragade svarade hon bara "ja, det ar det" utan att visa. Tror hon var foga intresserad av att lyckas pricka ratt precis sa hon kunde stanna och forklara for nagon som inte ser pa samma halva sekund som hennes eget tranade oga. )

Det varsta som kan handa ar ju att de sager nej... Men jag tycker absolut de borde forsta att du vill SE!

• Emmelinan
    cherry skrev 2011-03-04 14:44:52 följande:
    tack emmelinan ska baske mig fråga om det fortf är en pojke  nästa gång :) gör ju UL minst en gång i veckan och har velat fråga ända sen RUL i v 20 :)  Lite skraj för att de ska säga att det är en flicka nu när jag ställt in mig på pojke haha.

Bjude rpå en påklädd suddig iphoonebild i dag. happy fredag på er alla!!!!!!!
    Ja, det tycker jag du ska gora!! Sjalv har jag fatt bekraftat 3 ganger nu (4 om man raknar med RUL:et dar hon gav mig 75%s svar), sa jag kanner mig GANSKA overtygad vid det har laget! Och tanker inte fraga mer. Men ar det nagot jag vill se tanker jag absolut fraga! Jag blir sa ivrig dar inne att tanken pa att INTE fraga har jag inte ens agnat en tanke!

Det ar kanske battre att du far bekraftat att det ar en flicka OM det nu skulle vara det, innan hon fods annars ar nog risken storre for skramselhicka! att det inte tittar ut en pojke?

Vart hittar du alla dina fina klader??
  • Emmelinan

Fina magar, fina bilder och fina trojor!

och Smulan87: OJ! Vilken skillnad! Min mage star rakt ut aven om jag ligger ner...

• Emmelinan

34+6 idag (fast bilden ar fran igareftermiddag) Nu tycker jag nastan att det racker... ar inte sa sugen pa den extramagen som de kommande 4 (manne 5) veckorna har att erbjuda...

• Emmelinan

Har har vi lillans dopklanning! (behover bara stryka bandet lite... Drömmer) Ska forsoka hitta ett satt att brodera in fornamnet i nederkanten. Nu blir det att planera dop efter att klanningen kommer att passa, inte tvartom...

• Emmelinan

OJ, vilken PERFE-mage, Maria!

Vilket sott babynest!

(jag var HELT saker pa att du var morkharig, sa forvanad jag blev!! Man kan ju inte lata bli att omedvetet forestalla sig hur nagon ser ut som man "hanger" sa mycket med pa ett forum... haha)

• Emmelinan

ASL: tack!! ja, jag har gjort den själv. Utgick från ett mönster med själva basen men sen hittade jag på själv efter hand. Många virkade dopklänningar är så vyshiga och pyshiga! Ville ha en relativt simpel klänning så jag hittade på efterhand.

Men det blev bättre än vad jag hoppats på faktiskt! Och tog bara tre veckor! Trodde det skulle ta flera månader eftersom garnet är så tunt (och eftersom jag, precis som La vie en Rose, tröttnar lätt och måste ha förra projekt på gång samtidigt!)

Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.