• cherry

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

sakurasaj skrev 2011-03-29 12:59:30 följande:
    Tack!

Ludvig föddes också på 35+0. Vi åkte hem efter 17 dagar, onsdagen förra veckan, och då sondade vi bara på natten. På fredagen vägde vi och då hade han gått ner 70g vilket de tyckte var för mycket så då fick vi börja sonda tre mål på dagen också. Fast han ammar varje mål så räcker det visst inte. Tycker inte han verkar bli mätt heller, särskilt inte på nätterna om vi inte tillmatar ganska mycket (50-60g). Nu i fredags hade han gått upp 110g igen så nu kanske vi får dra av på sonden mer, men som sagt så känns det inte som om han blir mätt nog på bara min mjölk. Som du säger, mycket meckigt! Och påfrestande...

Hur gick det med Olivia när hon sondades, kunde hon övergå till bara bröstmjölk eller fick ni ge ersättning längre?

Känner mig ensam i alltihop, när det inte är som för "alla andra" om du förstår vad jag menar.
    jag förstår precis vad du menar!!! men det är bara för en relativt kort period, snart slipper ni sondning och allt pyssel därikring!!  *pepp pepp*

Olivia fick bara bröstmjölk i sonden + ammade de första ca 3 månaderna, sedan fick vi ge prematurersättning som komplement för att hon skulle gå upp bättre i vikt och tillslut blev det bara ersättning. Men hon var så himla liten och jag fick pumpa så länge utan att amma så mjölken blev mindre och mindre och räckte inte till.. Ni får säkert til det där snart, och om inte så finns ju alltid ersättning att ta till!

Sebastian är ju liten för sin ålder (vägde 1845g i dag) och äter inte så stora mål än, men för att vara han så äter han bra :) vi sondar bara till 10 ml/ mål just nu och fortsätter han gå upp i vikt så hoppas jag vi slipper de där 10 oxå..
  • cherry

jempa10: vilken underbar bild!!!!!!!

Tänkte lägga upp sista magbilden från morgonen när Sebastian föddes, men hittar inte den andra kameran som jag fotade med!! bjuder på 10-dgr-efter-snittet-mage i stället sålänge

• cherry

Emmelinan ärret sitter nån cm under troskanten och är ca 20 cm ksnske och lite format som en glad mun ser lite läbbigt ut än så kanske inte ska lägga in bild på ärret..? Men har ju ett sen tidigare och det bleknar och syns knappt efter ett tag!

• cherry

Emmelinan jag lägger in en bild när jag är vid datorn! Gör inte alls ont längre. Stramar lite i ärret när man gör vissa rörelser men inte ont!

• cherry

Grattis till alla nya fina bebisar!!!!! Glöm inte att hoppa in i fortsättningstråden nu!!!!! (länk finns i TS i vanliga prattråden)

• cherry

Paeony: haha! Mja lite större än så är han ju men kul dröm!

Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.