Inlägg från: Pluppe E |Visa alla inlägg
  • Pluppe E

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

Ida Marie skrev 2011-02-26 17:41:50 följande:
    HJÄLP!!
    Är det någon här som redan har MYCKET sammandragningar?
    Nu har dom börja känts ner mot underlivet också. Var inne i torsdags och stoppade det hela med bricanyl men det hjälpte knappt för dagen efter kom dom tillbaka. Känner faktiskt inte för att åka in heller pga att jag då blir liggandes där ett tag :((((
    Livmodertappen var 2cm när ja va inne sist....undrar var den är nu.. Är ju bara v32 :(
    Min lilla prinsessa...stanna inne ett tag till....
    Dessa svettningar å en oro jag har i kroppen gör ju inte saken bättre :(((( Hjälp vad ska jag ta mig till :(
    Har exakt samma problem skrev om det inne i "vi som har Bf i april-tråden" precis om detta, funderar på att ringa men jag tycker det är så himla pinsamt om det inte är något.... Kan ju likagärna vara fullt normalt också. Åh! Jag hatar när man hamnar i den här situationen och man inte vet vad man ska göra.. :(

Förlåt att jag skrev i bild-tråden tjejer, ville bara svara!
  • Pluppe E
    enfeeble skrev 2011-02-27 20:19:08 följande:
    Pluppe, jag tycker absolut att du ska ringa!
    För mig tog det ett bra tag innan jag väl ringde då jag kände precis som du, att det skulle vara så pinsamt om det visade sig att det inte var något som var fel. Jag har dock inga sammansdragningar men en riktig "mensvärk".

Igår hade jag ont igen och tog mig mod och ringde. De bad mig komma in för undersökning. Allting såg fint ut och pyret mådde bra. Hade inte börjat öppna mig, peppar peppar..  Läkaren bedömde det som förvärkar men han kunde dock inte förklara smärtan.

Jag mådde så mycket bättre efteråt och fick råd om hur/vad jag ska göra framöver. De var otroligt professionella och vänliga.

Är du bekymrad - ring!
    Tack för omtanken :) Mår mycket bättre idag! Det lugnade ner sig tillslut som tur var! Det höll på i 9-10 timmar, men sen bara försvann det putsväck, men det var aldrig direkt regelbundet vissa timmar kunde det vara lungt med sammandragningar som bara spände och vissa timmar kom dem regelbundet.
    Nästa gång det händer och jag känner att läget inte går att kontrollera ska jag ringa :)
    Tack återigen {#emotions_dlg.flower}
  • Pluppe E
    Quiet thoughts skrev 2011-03-04 10:15:00 följande:
    vecka 33 nu och 18 kg.s viktuppgång. Kankse inte syns? (men känns)

Vilken mage :D Finfin!
  • Pluppe E
    missgambia skrev 2011-03-09 17:21:53 följande:
    Fiiin mage=) Vet inte hur du såg ut innan men har du bara gått upp mage? Fint e det iaf, man sermusklerna ovanpå magen som på mig
    Ja, jag har nog mest bara gått upp över magen, (hade väldigt mycket muskler i magen innan), har lagt på mig lite över rumpan också (vilket absolut inte gör något, var ganska slank om rumpan innan) och brösten har blivit fylligare! Nu börjar jag dock fylla på mig med vatten i lår och fötter. Ska bli spännande att se hur kroppen ser ut efteråt :)

Tack så jätte mycket :D
  • Pluppe E

Vad fint ni håller på och gör tjejer :)

• Pluppe E

Jag tror allt att magen sjunker för fullt nu, känns positivt :)
    23 dagar kvar till Beräknat datum idag!
  • Pluppe E
    ewaulrica skrev 2011-03-20 18:11:36 följande:
    så fin mage! :)  och jo, det ser nog ut som den sjunkit lite :)
    Tack tack :) Vad bra att jag inte bara inbillar mig!
  • Pluppe E
    ewaulrica skrev 2011-03-20 18:19:36 följande:
    jag gillar dina magmuskler som du ff har kvar :) du ser liksom "vältränad" ut fast du är höggravid :)
    Haha tack så mycket ;) Får hoppas att inte alla har delat på sig när magen väl sjunker tillbaka så det inte blir riktig pina att komma tillbaka Solig
Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.