Inlägg från: Nessima |Visa alla inlägg
  • Nessima

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

Min mage i v 11+2 (enligt familjeliv, enligt BM är det 11+6). Efterhand som magen blir tjockare ser armarna spinkigare ut.

Här är magen i v 5+1 (enligt FL). Lite skillnad har det allt blivit! Lustigt också hur mycket blekare jag ser ut att vara på den äldre av bilderna^^
  • Nessima

Tittade mig själv i spegeln innan och insåg att det var en boll mitt på magen. Ser inte lika stor ut på bilden som den kändes i verkligheten. Detta är i alla fall i v. 11+6

Dags för ultraljud på tisdag :) Vi får hoppas att de säger att det är en bebis där inte så att jag inte enbart har blivit fet! Känner mig lite smått som en flodhäst i vissa lägen. Viktökningen än så länge är minimal, 0-0,5 kg.

• Nessima
    Tozz82 skrev 2010-09-21 23:02:10 följande:
    E nästan skrämmande o se alla bilder o veta om att man nästan höll på o gå me på en abort..
    Du o jag verkar ha bf samma dag Nessima om det e från idag.
    Jo det är från idag. Beräknad till den 2 april :) Har du varit på UL än?
  • Nessima
    Shininganne skrev 2010-09-21 23:09:13 följande:
    Nessima: Vilken fin bild!
    Supersöt var "den". Hoppade runt som en liten känguru och vägrade samarbeta så fick titta på skärmen i över en halvtimme :)

Förfarandet inkluderade även att bli petad hårt i magen med ultraljudssändaren (jobbigt när man är kissnödig), behöva ligga på rygg och hoppa med rumpan och ställa mig upp med byxorna neddragna under rumpan eftersom hela magen var kletig och hoppa upp och ned. Allt i för att min inneboende skulle lägga sig så att nackspalten syntes...
  • Nessima
    Tozz82 skrev 2010-09-22 08:27:48 följande:
    Nej får inte göra nåt riktigt UL förrens i v.18
    Dock var jag på VUL pga lite oroligheter mellan mig o sambon för bara nån vecka sen o fick se skrutten..
    Trodde det skulle va som me sonen en lugn liten filbunke men icke sa nicke.. h*n hoppa runt o studsa o hade sig redan då.. :)
    Ska på den riktiga inskrivningen idag. Lite sent men våra bms har lite mycke o göra :D
    Jag har inte varit på inskrivning än utan det sker nu i på fredag. Här i Linköping verkade de vilja att man ska göra UL innan.
    Längtan efter liten skrev 2010-09-22 10:53:44 följande:
    sicken härligt bild, denna kan väl inte vara ett vul va? utan ett vanligt ul?
    Precis, det är ett vanligt ultraljud.
  • Nessima

Börjar känna mig fet nu, magen är inte tillräckligt stor för att det ska vara självklart att jag är gravid, men stor nog för att synas... Bilden är tagen idag, v13+5. Vikt uppgången är drygt 0,5 kg, varierar lite från dag till dag. Undrar hur magen har kunnat gå från platt till såhär utan mer viktuppgång?!
  • Nessima
    mrs lundin skrev 2010-10-01 17:14:38 följande:
    Vilken fin mage! min syns bara lite om man vet att den normalt är platt, kan fortfarande ha de flesta av mina byxor (fast knäpper upp dem när jag kryper upp i soffan hemma, det är skönare) Längtar efter en mage som syns lite mer!
    Väntar du också ditt första? Jag kan inte knäppa några av mina vanliga jeans längre. Kör på mammajeans eller leggings...
  • Nessima
    mrs lundin skrev 2010-10-03 12:24:21 följande:
    jopp, första barnet är det. Ska försöka komma mig ut och få köpt ett par mammajeans snart, för en sak att knäppa upp byxorna hemma på kvällen, men är man på besök är det ju inte riktigt lika smidigt :) har dock så mycket illamående så längtar inte riktigt efter att gå i affärer och shoppa. Dina jeans ser snygga ut, jag vill oxå ha sånna med låg midia, var har du köpt dem?
    Jag har köpt mina jeans på HM. Själva jeansdelen är lågskuren, men mudden går upp över magen, den är bara nedvikt på bilden. Dock fanns det andra smala jeans där också som hade mudd som inte gick upp över magen utan var som ett brett gummiband på framsidan.
  • Nessima

Bild tagen i måndags, v 15+1. Nu får man nog säga att det syns lite, och det vill jag verkligen att det ska göra. Ska hem och träffa mamma och pappa för första gången sedan jag blev gravid och vill att de ska kunna se att det händer saker. Har gått upp 2 kg nu.  
Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.