Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Livrädd

Förstår dig.
    Men alla barn behöver inte vara stora när man har diabetes och alla blir inte svagare för dom är stora.

Är du rädd för stort barn ?
    Är du rädd för att föda vaginalt och det är stort barn ?
    Eller är du rädd för snittet ?

Du ska veta att man häldre vill sätta igång innan om barnet blir stor och man har grund till det innan eller att dom ger snitt för barnet är stort och man inte vill att man föder vaginalt då.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Molly Monster skrev 2011-02-15 20:08:56 följande:
    Var inte rädd för snitt av den orsaken. Jag fick akutsnitt och mitt ärr syns inte om man inte står på knä framför mig och drar ner trosorna. Det är dagens sanning, jag överdriver inte. Det finns många kvinnor som har otroligt fina snitt helt utan att ha gjort något alls. (smörja, tejpa och allt man hör på FL som tips)
    Det kommer ju såklart inte bli vackert direkt, det är ju ett sår. Mitt stack ut lite från magen första halvåret (som en lite bergskedja) men sen la det sig. Inget hudveck som hänger över som man hört om och "bara" 11cm, 1mm tjockt och som sagt nästan osynligt.
    Måla inte f*n på väggen utan håll tummarna för att du slipper bli snittad men tänk inte på ärret om du blir snittad. Tänk bara på din fina underbara bebis som klarade sig ut "nödvägen".
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Livrädd