Lärare som VRÅLAR: Fattar du trögt??!! till ("olydig") elev
Alla, även lärare, kan ha en dålig dag. Vem vet, hon kanske har bett om ursäkt till eleven ifråga vid ett senare tillfälle när hon hunnit lugna ner sig? Men jag tycker absolut att du ska prata med henne om det, och påpeka att det inte är ok och att du vill att hon ber om ursäkt. Förhoppingsvis är hon ångerfull och har redan bett om ursäkt till eleven ifråga - annars tycker jag absolut du ska ta upp det med rektorn. Jag tycker absolut inte att det är en fråga för föräldramötet. Man måste komma ihåg att alla är människor, och det är mänskligt att fela. Det gör alla, rektor, lärare, elever, föräldrar. Men man måste kunna stå för sina misstag och klara av att be om ursäkt för dom och reda ut det hela också.
Jag jobbar också inom skolan, och visst har det hänt att man nån gång har blivit så sur och irriterad på något att man tagit i mer än situationen krävt. Men då är jag noga med att be om ursäkt efteråt, när jag har kommit ner på jorden igen. Då förklarar jag också varför jag har blivit arg och visar på att jag inte är perfekt och gör fel ibland precis som alla andra.