Lärare som VRÅLAR: Fattar du trögt??!! till ("olydig") elev
andraadvent skrev 2010-09-03 01:40:17 följande:
Jag tycker du ts bagateliserar lärarens situation. Tycker du det är okey att en pojke som är 10 år "busar på lektionen" som du uttrycker det?Hur skall läraren kunna hålla i undervisningen medans pojken ifråga "busar"? Om du menar att det är kollektiv bestraffning att läraren ger en utsällning inför hela klassen frågar jag dig hur hon skulle ha gjort istället? Låtsas som ingenting medans pojken "busar"? Hon hade väl förmodligen redan sagt åt honom innan men vad ska hon göra om han inte lyssnar? Många lärare har ett *** idag och det stör mig så infatalt att allt bara skulle handla om resurser. Det handlar om ren och skär ouppfostran och brist på respekt från eleverna! 10 åringar VET hur man beter sig och ska hon ge en ursäkt till dig så skall även pojken ge en ursäkt för att han "busar" under lektionstid till sin lärare.
Som lärare skall du inte behöva ha någon slags magisk pedagogiskt perfekt sydd mantel på dig som gör att e eleverna följer ordningsreglerna i klassrummet. Det ska gälla hur opedagogisk man än är. 10 åringar kan vara tysta!