Inlägg från: Lady Macbeth |Visa alla inlägg
  • Lady Macbeth

Lärare som VRÅLAR: Fattar du trögt??!! till ("olydig") elev

Korsriddaren skrev 2010-09-03 04:51:33 följande:
    Tyck vad ni vill, jag ändrar ändå inte min uppfattning. Det jamsas alldeles för mycket med dagens ouppfostrade skitungar.
    Fast man kan vara bestämd utan att bete sig illa. 
  • Lady Macbeth
    Korsriddaren skrev 2010-09-03 05:10:33 följande:
    Kränkta, ja det är hemskt vad alla känner sig kränkta i dagens samhälle...
    Jag tror inte att någon känner sig kränkt, jag tror att de som det är riktat till mest skrattar (barn har en väldigt bra känsla för när man inte kan hantera situationen) och resten är besvärade. 
  • Lady Macbeth
    Lady Macbeth skrev 2010-09-03 05:14:04 följande:
    Jag tror inte att någon känner sig kränkt, jag tror att de som det är riktat till mest skrattar (barn har en väldigt bra känsla för när man inte kan hantera situationen) och resten är besvärade. 
    Jag har själv haft lärare som har betett sig så, jag tyckte mest att det var pinsamt för de hade redan förlorat. 
    Vredesutbrott ledde verkligen inte till mer respekt, det var alltid deras lektioner som det var värst stök på. De lärare som faktiskt hade respekt med sig, som hade lugna lektionstimmar, skulle aldrig tillåtit sig själva att tappa ansiktet på det sättet. 
  • Lady Macbeth
    Korsriddaren skrev 2010-09-03 05:34:45 följande:
    Håller med, vredesutbrott är inte alltid det bästa, men tyvärr får ju inte lärarna ge dem ett kok stryk, för det är ju förbjudet idag.
    En lärare som behöver kunna ge ett kok stryk för att få ordning är ganska patetisk. 
  • Lady Macbeth
    Lufsen skrev 2010-09-03 08:53:37 följande:
    Skrattet kan vara ett försvar också. Ett försvar för att man som barn inte ska känna sig skuldsatt.
    Jag tror att man måste ta det i beräkningen när man pratar om begreppet "kränkt".
    Oavsett vilket tyder det på att det inte är en speciellt effektiv metod, när man har fått eleverna att skratta åt en är det ganska kört. 
Svar på tråden Lärare som VRÅLAR: Fattar du trögt??!! till ("olydig") elev