Inlägg från: h8him |Visa alla inlägg
  • h8him

Lärare som VRÅLAR: Fattar du trögt??!! till ("olydig") elev

BTD skrev 2010-09-01 16:02:37 följande:
    Ta upp det med läraren direkt, sedan kan du prata med rektorn.
    Bättre att konfrontera läraren på ett vuxet sätt innan du går till rektorn.
    Känns lite dummt att gå bakom lärarens rygg.
    Läraren har ju i så fall gått bakom föräldrarnas rygg som inte talat om att h*n inte har problem att skrika till barnen att de är tröga. Ts har ingen skyldighet enl. mig att först prata med läraren. Ev problem med skolans personal är helt okej att ta med rektorn utan att först prata med läraren.

Ts, du överreagerar inte det minsta. Prata med rektorn, händer inget så tycker jag absolut att du ska ta upp ämnet på nästa föräldramöte. Med det vill jag säga att jag skulle ge läraren en chans till bättring, via kontakten med rektorn, innan jag informerade de andra föräldrarna.
  • h8him
    Korsriddaren skrev 2010-09-03 04:27:16 följande:
    Jag vet hur 10-åringar bär sig åt i skolan idag. Tycker det är helt ok att hon blir förbannad och ryter till ordentligt. Pågasnöret är säkert så söndercurlad hemifrån, att det blev en bra aha-upplevelse för honom. Hade det varit mitt barn hade jag skickat ett tackkort till läraren.
    Resten av klassen då? Vissa elever kan uppleva situationen som väldigt obehaglig och hotfull. Är det okej?
    Grätchen skrev 2010-09-03 04:57:29 följande:
    Måhända.
     Men en lärare som skriker och nervärderar ett barn bör nog söka tjänstledigt och klura på en ny karriär.
    Håller med.
Svar på tråden Lärare som VRÅLAR: Fattar du trögt??!! till ("olydig") elev