Inlägg från: trollbottom |Visa alla inlägg
  • trollbottom

Lärare som VRÅLAR: Fattar du trögt??!! till ("olydig") elev

Om du och din dotter är rädd för att det ska gå ut över henne senare så tycker jag du ska prata med rektorn så att rektorn kan ha ett samtal med läraren utan  att hänga ut någon. Dessutom är det rektorns ansvar att de anställda mår bra och är det så att läraren inte mår  bra och inte kan hantera sitt humör bör man sjukskriva sig under tiden. Det handlar om att vara proffesionell.  

Har själv  haft lärare som påpekat hur dum och korkad jag var och jag trodde på  det  tillslut. Trodde aldrig jag skulle bli något, kunna  läsa vidare mm. Nu har jag äntligen förstått att jag inte var/är dum och korkad och har två yrkesutbildningar samt flera högskolekurser bakom mig, samt är på  väg att ta en högskoleexamen. Tyvärr har den läraren snott många år för mig.
    Jag skulle absolut  ta allvarligt på en lärare som säger så till sina elever och som  gör eleverna rädda  pga sitt humör

Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
  • trollbottom
    Korsriddaren skrev 2010-09-03 04:27:16 följande:
    Jag vet hur 10-åringar bär sig åt i skolan idag. Tycker det är helt ok att hon blir förbannad och ryter till ordentligt. Pågasnöret är säkert så söndercurlad hemifrån, att det blev en bra aha-upplevelse för honom. Hade det varit mitt barn hade jag skickat ett tackkort till läraren.
    En  lärare kan  säga  till och ryta ifrån  utan att vara  nedlåtande
  • trollbottom
    Korsriddaren skrev 2010-09-03 05:03:04 följande:
    Eller få guldmedalj för civilkurage.
    Är det civilkurage att kränka andra  och barn som inte kan försvara sig på samma sätt som en vuxen? Är det civilkurage att en aktoritet ger sig på en som är i underläge? Knappast, det är så långt ifrån civilkurage man kan komma.
    Fortfarande finns det mängder med sätt att säga ifrån och ryta ifrån utan att vara  kränkande
Svar på tråden Lärare som VRÅLAR: Fattar du trögt??!! till ("olydig") elev