Inlägg från: Marsflickan78 |Visa alla inlägg
  • Marsflickan78

Lärare som VRÅLAR: Fattar du trögt??!! till ("olydig") elev

Jag är själv lärare och skulle uppskatta om en förälder pratade med mig först innan de kontaktade min rektor. På så sätt kan man förklara varför man betedde sig som man gjorde och be om ursäkt. Hon kanske inte ens är medveten om att hon beter sig så? Tycker för övrigt att man inte beter sig så men det har ju hänt en och en annan gång att man brusat upp och höjt rösten. Man är inte mer än människa även om det är olyckligt att det händer, speciellt när man arbetar i skolan.
    Skulle det inte bli bättre efter att du pratat med henne så tycker jag att du då kan ta upp det med rektor.

• Marsflickan78
    Ekorrmamman skrev 2010-09-02 15:10:58 följande:
    Jag har som sagt lugnat mig lite nu.
    Jag ska höra med min dotter om läraren tog upp det med klassen idag och bad om ursäkt o s v, annars ska jag (ödmjukt men bestämt) prata med henne imorgon. 

Jag reagerade ju mest på att hon inte bad om ursäkt och förklarade sig och att hon upprepade den opassande frasen en gång till under samma lektion. Pm hon inte ens är medveten om hur hon säger bör hon nog inte arbeta som pedagog...
    Kan ju vara så att hon går igenom nåt som avspeglar sig i hennes humör.
    Det jag menade var att om hon inte var medveten om hur hon betedde sig så kunde hon ju omöjligt också be om ursäkt för sitt beteende.
    Finns det ingen bakomliggande orsak till hennes beteende så håller jag med om att hon inte ska jobba som pedagog, men det är ju en rektorsfråga.

Återkom gärna här när du pratat med henne, ska bli intressant att höra vad hon har att säga.
Svar på tråden Lärare som VRÅLAR: Fattar du trögt??!! till ("olydig") elev