• Lindus44

Förlåt en okunnig men jag måste fråga...

Jag och min man har tvilingar efter IVF som nu är sju år. Vi har nu försökt en längre tid att få syskon till dem men det vill sig inte. Ska nu påbörja sjätte IVF och börjar helt tappa hoppet... Har dörför börjat snegla på om det skulle vara möjligt med äggdonation och det väcker en massa frågor hos mig.  Jag hoppas ni kan hjälpa mig att få lite perspektiv och insyn i detta.

Undrar vilka kliniker ni valt och varför? Men en annan stor fråga är om ni någonsin tänkt en tanke eller varit rädda för att barnet inte skulle kännas riktigt som ert? Kanske tycker ni att detta är en osedvanligt korkad fråga men jag hoppas att ni kan ge er ärliga syn och hjälpa oss vidare.
    Tack!

• Svar på tråden Förlåt en okunnig men jag måste fråga...
  • Thi 08

Jag som t.o.m är adoptivmamma kan lugna dig och säga att barnet kommer att kännas precis som ert. Ingen tvekan. Jag har korta ögonblick där jag tänker "mitt barn är adopterat, undra hur hennes biomamma ser osv", men de ögonblicket är så få, för oftast tänker jag inte på att det är en annan mamma som fött henne. Det känns så overkligt att det faktiskt ÄR så, så avlägset att hon ens varit 10 mån av sitt liv i Vietnam. Det är en väldigt surrealistisk känsla, för det faktum att hon är MITT barn & den känslan att hon och jag självklart hör ihop är hundra gånger starkare. Den tanken tycker jag du ska slå bort helt. Däremot bör man väl fundera mkt på hur väl man kommer att klara av barnets funderingar i framtiden. För adoption finns en utredning där man samtar mkt om detta. Det är bra om man verkligen pratar igenom allt gällande äd, för hur barnet kommer uppfatta det hela en dag och hur man ska berätta hur det ligger till.Tänker jag...

Svar på tråden Förlåt en okunnig men jag måste fråga...