Inlägg från: Natalie08 |Visa alla inlägg
  • Natalie08

Ger jag för mycket mat??

Hej hej.

Min dotter är snart 3 månader och har ätit ersättning sen hon föddes. Hon har haft lite problem med magen men har blivit bättre nu. Men nu på senaste så har hon börjat krångla på natten. Hon äter varannan timme på dagarna och på förnatten går det 3 timmar  men  framåt småtimmarna äter hon efter 1,5 timme!! Hon verkar ha ont i magen då och vänder och vrider på sig och stånkar.  Har testat att ge henne mindre ersättning men det hjälper inte:( Ger vanligtvis 120ml.
    Fattar inte vad det beror på. Nappen hjälper inte!!! Är sååååå trött!
    Ger jag för mycket mat?? Kan jag testa något annat?? Känner ni igen er??
    Kram Jenny

• Svar på tråden Ger jag för mycket mat??
  • Natalie08

Tack snälla ni för era svar!
    Ersättningen tog slut idag så då gav jag henne tetrapack, hällde i 180ml eftersom jag skulle slänga ut resten. (flaskan tar inte mer) Blev helt paff när hon åt upp nästan allt!!! Dessutom klarade hon sig i 3 timmar innan nästa mål! Gav henne 150ml nu till natten så vi får se om det blir någon skillnad.
    Har ju inte haft tanken att ge henne mer då hon aldrig äter upp 120ml och dessutom spyr hon ofta upp lite av maten. Men ska testa det ni säger så får vi se om det blir bättre inatt:) Har faktiskt de senaste nättrena testat att ge henne mindre mat bara för att jag fick för mig att hon får ont i magen av all ersättning. Får ju inte henne att rapa på natten. Men jag märkte ingen skillnad! Så jag kör på eran linje istället. 
    Skönt att ni finns:)

Jag ger henne nan! Har testat semper, bifidus, minifom och sempers magdroppar men märkte ingen skillnad på magen. Hon bajsar varannan dag ungefär. Lösare konsistens nu mot innan då det var hårda korvar som hon fick kämpa för att få ut.

Kram på er!

Svar på tråden Ger jag för mycket mat??