• Fru U

min mammar en samlare

Frontline skrev 2010-08-28 13:43:48 följande:
    Försök att få iväg henne på en resa över helgen sen samlar du ihop lite folk och röjer upp en gång för alla...

Så att mamma kan må riktigt dåligt?

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Fru U skrev 2010-08-28 13:47:59 följande:

Så att mamma kan må riktigt dåligt?

Jag menar så klart inte min mamma, utan ts mamma
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Frontline skrev 2010-08-28 13:54:01 följande:
    Det går säkert över...

Slänger man gamla burkar med torkad färg eller spillolja i som TS skrev så skulle jag inte tro att man mår dåligt av det.
    Det kan ju vara en hälsorisk med att ha gammal skit i lägenheten...
    Det är just det som de kan göra. Det är inte skit för dessa personer (såvida det inte handlar om att personen inte kan slänga sopor men egentligen vill men så verkar det inte vara för ts mamma) och då blir det jättejobbigt.

Jag tror att det finns en stor risk att det för ts mamma skulle vara som om du eller jag kom hem och upptäckte att någon slängt alla dina foton (eller vad som nu är viktigt för dig) och hänvisat till att "det är ju bara skräp"
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Frontline skrev 2010-08-28 14:44:01 följande:
    Nu syftade jag inte på att allt skulle slängas.
    Men spillolja är skräp en gammal färgburk med torkad färg i är skräp det går med andra ord inte att användas till nått...
    Sen finns det saker som jag kan tyckas vara skräp men som är bra att ha saker för en annan, det som ligger under pressening på tomten är säkert med bara sådant som man kan slänga utan att det skulle saknas, gamla trasiga cyklar är skräp om hon nu inte ska renovera dom och cykla på dom vilket jag inte tror att hon gör då hon var gammal och gaggig och orkade väldigt lite...

Sen vem vet vad som finns under dessa presseningar, det kan ju finnas miljögifter av olika slag gamla bilbatterier som börjar läcka mm mm

Konstigt att ingen anmäler det istället till kommunen...

För dig är de sakerna skräp, det innebär inte att det är så för alla.

Var tolkade du att hon var gammal o gaggig?

Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden min mammar en samlare