min mammar en samlare
min mammar en samlare. källarens två ytrymmen är fulla, lägenheten är i det närmaste fyll- ett rum i trean är det lagerhyllor från golv till tak med lådor med saker i , sommarstugan är proppfull. tomten har små " högar övertäckta med presseningar med div saker ubder. ser ut som fan,,, hon har köpt två sånna där fraktkonteinrar för att fylla med saker...-Jag orkar inte med hennes saker mer. hon börjar bli gammal och orkar väldigt lite..
Jag är enda barnet och fasar för att detta skräp... av taolettt stolar , kläder byggmaterial , gamla cyklar mattor, nadrasserm gamla fåtöljer, möbler speglar ,, ja det mesta. små snuttar gammal målarfärg, små snuttar gammal motorolja mm mm
Jag har försökt få henne flra gånger att rensa, jag har hjälp tiill måmga gånger. har åkt otalliga vändor till soptippen .. men för att få ihop till något att åka till tippen med så blir det i princip bråk om var enda liten sak som som man får ta. jag orkar inte ned dessa bråk när man skall och rensa upp. det blir så lite man får ta, det är en droppe i havet när man vet hur mkt som e kvar, det tar otroligt nycket tid i anspråk att bara få ta lite saker åt gången samt att varenda sak ska det förhandlas om . och när det är så mkt saker så skulle det ta flera år- jag har inte den tiden att avsätta för att minska mängden saker. har en liten son på 3 mån.
jag får helt enkelt vänta tills hon blir sämre/ åldre och man får slänga i en större takt typ ta en konteiner.
men ubdertiden så måste jag stå ut,,. hon vill inte ens släppa in sin svärson i lägenheten då hon skäms- så han får typ inte komma dit... ,
vad fan ska man göra,.?
i bland har jag lust att säga upp kontakten med min mor .. orkar inte dessa bråk om alla saker... jag vill slänga , hon spara.