• Satchel

Äsch...blev inget denna gången heller

Vi har en dotter, född 2006, och förra året började vi försöka få ett barn till. På hösten blev jag gravid men det slutade med missfall i v8. Jag började småblöda och det blev lite mer för varje dag. När jag sökte hjälp visade det sig på VUL att utvecklingen avstannat i v5-6 och efter ett par dagar kom det ut av sig själv.
    I somras blev jag gravid igen, men igår visade det sig på VUL att det gått till på exakt samma sätt som förra gången, fast nu i v9.
    Så nu sitter jag här och blöder och väntar på att det ska komma ut...är så ledsen och besvken

Jag läser här i forumet att man inte får nån utredning förrän efter tre MF. Kan jag göra nåt själv i förebyggande syfte? Är det nåt särskilt som man kan misstänka baserat på exakt samma händelsförlopp två ggr?
    Är så ledsen

• Svar på tråden Äsch...blev inget denna gången heller
  • Satchel
    vinterbebis12 skrev 2010-08-26 22:25:02 följande:
    Har inga tips för jag har aldrig varit gravid men ville skicka en kram
    Tack vad snäll du är!
  • Satchel

Tack för era svar, kramar och omtanke - det är värmande! Och lycka till också till er som fortfarande kämpar!
    Ska börja plöja trådtipsen från er.
    Jag hade sen innan tid för inskrivning på MVC plus en tid dagen efter för VUL med läkaren där. Tänker att jag bara avbokar inskrivningen så jag ändå får träffa läkaren. Bor i en småstad så det finns inte precis massa olika gyn etc att vända sig till.
    Min förra förlossning (2006) var tuff och jag har fått gå i terapi efteråt för att våga bli gravid igen...kanske kan detta hjälpa mig att få en utredning redan efter två MF ist för tre....alltså att läkaren förstår att jag redan haft det stökigt nog? Hoppas.
    Ajaj, nu har jag rejält ont och blöder...hoppas allt kommer ut av sig själv nu. Sist kom det ut på julaftons eftermiddag (fin julklapp...), sen på natten började jag kräkas och sen fick jag diaree. Helt däckad i två dagar. BM förklarade att det var för att "det är ett sånt påslag för hela kroppen att få MF", men det verkar inte som att det är särskilt vanligt att man blir sån. Hoppas jag slipper det denna gång, för det var inge kul.

För att pigga upp oss har vi nu bokat en charterresa till värmen senare i höst, känns bra att ha nåt positiv och härligt att se fram emot

Svar på tråden Äsch...blev inget denna gången heller