Inlägg från: purple box |Visa alla inlägg
  • purple box

behöver tips och råd ang ersättning,känner mig livrädd inför detta

Rengörning: Det räcker egentligen med att diska dem noga för hand men det skadar inte direkt att koka när man känner att det behövs. Napparna får inte diskas i diskmaskin.  Jag är lat och har 5 flaskor för att slippa diska ofta. Har dr Brown med mam-.napp, det följer med borste till rören och det går att köpa resevdelskitt med rör och borstar. Går att köpa separata borstar med.

Vi kokar vatten, mest för att vi har egen brunn. Man kan göra ersättning i förväg och förvara i kylen, 12-24 timmar.

Min tjej blev hård och gasig av Nan Pro. Hipp var den hon klara när vanlig nan försvann. Nu finns en ny sort också som heter Nan Comfortis som är framtagna för kolikbarn. Nan Pro har probiotika och många klarar inte den. Nan Ha finns också. Hipp har prebiotika. Semper finns som babysemp, babysemp Lemolac (citronsyra för att underlätta matsmältningen). Blir de hårda i magen finns olika saker man kan prova. finns också Semper bifidus som är laxerande, oftast har man bara 1-2 mål som bifidus.

Vad gäller när man ska blanda i pulvret är det slv som bestämt det. Men, t ex med Nan Pro dör probiotikan vid högre grader än ca 40.

Nyfödda äter oftast 20-30 ml. Man ökar oftast 10 ml per dag tills man är uppe i vad de vill ha. Har bara delammat i början men när tjejen började äta bara flaska vid 2,5 v åt hon 90 ml var tredje timme, varannan vid tillväxtfaser.

Tänk på att vilken ersättning och flaska som passar bäst ibland kan bli jobbigt att komma på.

Svar på tråden behöver tips och råd ang ersättning,känner mig livrädd inför detta