Inlägg från: kakmamman |Visa alla inlägg
  • kakmamman

behöver tips och råd ang ersättning,känner mig livrädd inför detta

Man bör sterilisera kanske 2 gånger i veckan tills barnet är ca 4-5 måander (om det känns bra)
    Sen rekommenderar doma tt man inte gör det så mycket eftersom bebisen även måste vänja sig med bakterier (även om det låter sjukt)

Ersättningen ska serveras nygjord, beroende på märke..Men risken finns att den börjar lukta surt, så det är bättre att göra den nygjord från början, tar ju lika lång tid.

Koka någon liten vatten, som du sen har ståendes i kylen, och ta ifrån den vid varje gång..enkelt.
    Men här gäller samma sak som med steriliseringen, om ni vet att ni har bra vatten så kan ni sluta koka vid 4-6 månader, eftersom barnet måste vänja sig med okokt vatten också.

Jag rekommenderar varm MAM´s first bottle nappflaskor.. FANTASTISKA om du frågar mig. Det står hur man gör i "bruksanvisningen"..det gör det nog på dom flesta.

Det där med hård i magen, en del blir det an NAN..andra av semper.. så man kan byta, men det finns magdropapr på apoteket (bara å fråga)

Barnet får helt enkelt bestämma själv i början, med maten..eftersom det är så individuellt. Men iaf varannan till var 3e timme, för att sen gå till var 3-4e timme...

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • kakmamman

någon liter vatten... eller 2..

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • kakmamman
    SoligOm du ska ha dr.browns flaskor så rekommenderar jag att ha 2 eller fler. Det är JOBBIGT att stå och diska dom en efter en ungefär var 3e timme, sen finne rman sig själv ståendes på natten och diskar denne flaska, med hur många delar som helst som ska rengöras..och ebbisne är hungrig och det NU..
Svar på tråden behöver tips och råd ang ersättning,känner mig livrädd inför detta