Inlägg från: martina g |Visa alla inlägg
  • martina g

behöver tips och råd ang ersättning,känner mig livrädd inför detta

är en blivande 2barnsmamma som med min dotter hade fruktansvärda problem att amma och att våran dotter var född sjuk gjorde att man sond-matade henne de första 3månaderna nästan konstant....och sen blev de flaska
    nu står jag här, livrädd inför just det här med flaskmatning,känns som om jag glömt allt, har dock bestömt mig för att det känns bättre än att försöka amma igen...vore evigt tacksam om nån kunde svara på dessa frågor =)

hur ofta, och hur bör man rengöra flaskan/nappen?funkar diskmaskin,eller är det bara handdisk?bör man koka nappar/flaska,hur ofta?
    kan man blanda ersättning i förväg,så man kan "lagra upp" i kylskåpet?hur många timmar går det såfall att förvara?
    måste man alltid koka upp vattnet först till kokpunkt,för att sedan svalna och blanda ersätttningen?
    nån som provat dr browns flaska/tillbehör? hur rengör man nappen och delarna?
    vilken ersättning rekommenderas till barn som är hård i magen?
    hur ofta och hur mycket på ett ungefär bör ett nyfött barn äta???

vore så glad om nån kunde finna lite tid till att lugna mig  lite med svar på dess=) // mvh martina

Svar på tråden behöver tips och råd ang ersättning,känner mig livrädd inför detta