• FruNaftra

Hur mycket pengar har DU lagt på fertilitetsbehandlingar, mediciner etc hittills?

Hur mycket pengar har du lagt hittills för att få ett barn?
    Det kan vara mediciner, behandlingar/ingrepp, adoptionskostnader. You name it.

Totalt lade vi 60 tusen på vår första graviditet. Då inkluderar jag 1 IVF, 2 FET, mediciner och hjälpmedel (grav- och ÄL-stickor, vitaminer som zink, etc).

Vi ska precis köra igång med IVF 2 så där ryker 30 tusen till + medicinkostnader.

• Svar på tråden Hur mycket pengar har DU lagt på fertilitetsbehandlingar, mediciner etc hittills?
  • Lyckoprinsessan
    Pimpinellan skrev 2010-08-26 20:46:41 följande:
    Minst 90000:- varav drygt 70000:- på IVF. Bara blitt missfall och sorg av allt. Nu blir det ett billigt och enkelt alternativ nästa gång-embryoadoption.
    Önskar dig lycka till!
    Har en väninna  på 45 år som efter 7 inseminationer och 3 ivf till slut beslutade sig för att sätta in ett befruktat ägg i Spanien. Det tog sig direkt och nu är hennes lille kille 1 år och hon har syskon i frysen...
  • Bling1975

Det har blivit en hel del under de senaste 4 åren då vi inte accepterar att det bara var otur utan vände oss utomlands för hjälp mot upprepade missfall. Siffrorna är på ett ungefär och resorna är en ganska stor del framförallt när det gäller Aten dit vi båda var tvugna att åka och man inte kunde flyga med tex Ryanair.

IVF och FET: 72.000:-
    Mediciner sverige: 7.000:-
    Övriga läkarbesök Sverige: 3.500:-
    Privat undersökning sverige: 2.500:-
    Missfallsutredning UK inkl resor: 35.000:-
    Behandlingar UK inkl. resor: 25.000:-
    Behandlingar Aten inkl resor: 45.000:-

Totalt ca 190.000:-

Om vi har lyckats nu så blir det ytterligare minst 50.000:- i behandlingar för missfallen, förmodligen mer. Misslyckas vi blir det spermiedonation i UK nästa gång + att vi måste göra om många av behandlingarna igen så då drar det iväg. Men vi vill inte ge upp drömmen om barn och vi får inte adoptera pga av sjukdom så det är bara att kämpa på och vara tacksam för att man ändå har de ekonomiska möjligheterna.

Stitch längtar efter Lilo
  • mulan

Bling: Är så imponerad av er kämparglöd . Är nog få som kämpat så hårt som ni har gjort. Önskar er all lycka och tur!!! Kramar!

.?*¨*? VECKA 22 ?*¨*?.
  • Daisy The Flower

44 000kr (3-pack försök) för att få ett syskon (som var gratis:)...gravid nu!!

• FruNaftra
    Daisy The Flower skrev 2010-08-27 11:10:12 följande:
    44 000kr (3-pack försök) för att få ett syskon (som var gratis:)...gravid nu!!
    Det var billigt. Var det i Danmark?
    Grattis föresten
  • Pimpinellan
    Lyckoprinsessan skrev 2010-08-26 22:15:20 följande:
    Önskar dig lycka till!
    Har en väninna  på 45 år som efter 7 inseminationer och 3 ivf till slut beslutade sig för att sätta in ett befruktat ägg i Spanien. Det tog sig direkt och nu är hennes lille kille 1 år och hon har syskon i frysen...
    Tack för lyckönskningen! Men var det ÄD eller embryoadoption hon gjorde-lite oklart där... Kul hur som helst!
  • callimero

Efter 7 st ivf privat vill jag inte ens tänka på det.

Men - jag vill tipsa alla om bruttolöneavdrag som kan lindra en del av de svidande beloppen.

• isisisis

Men så har man iaf besökt Riga och Jurmala,Prag,Brno och Gdansk

Sen fick jag 2 barn ju

Hade jag inte hittat de kliniker jag gjort så hade det gått på det dubbla!
    Då hade vi fått lägga ned,och då hade jag inte haft mina tvillingar!

Svar på tråden Hur mycket pengar har DU lagt på fertilitetsbehandlingar, mediciner etc hittills?