Inlägg från: Lyckoprinsessan |Visa alla inlägg
  • Lyckoprinsessan

Hur mycket pengar har DU lagt på fertilitetsbehandlingar, mediciner etc hittills?

Jag har nog lagt cirka 100 000 kronor under 2,5 års försök. Inkluderar 2 ivf samt alternativa behandlingar som akupunktur, zonterapi, homeopati, healing och massage samt vitaminer mm.
    Lyckades till slut bli gravid med hjälp av pergotime som kostar en hundring... Det var också det första jag bad om att få prova men min gynekolog nekade mig och sa att det var ingen idé, lika bra att köra på med ivf direkt  

• Lyckoprinsessan
    IVFmamma skrev 2010-08-26 19:44:26 följande:
    Hur fick du tag i Pergotime sen?
    Jag gick till en annan gynekolog som inte brydde sig utan bara skrev ut det till mig. Samtidigt sa han att jag lika gärna kunde äta danska bröstkarameller. han blev nog mer förvånad än jag när det resulterade i en graviditet. Men danska undersökningar visar att pergotime kan stärka och underlätta ägglossning hos äldre kvinnor.
  • Lyckoprinsessan
    Pimpinellan skrev 2010-08-26 20:46:41 följande:
    Minst 90000:- varav drygt 70000:- på IVF. Bara blitt missfall och sorg av allt. Nu blir det ett billigt och enkelt alternativ nästa gång-embryoadoption.
    Önskar dig lycka till!
    Har en väninna  på 45 år som efter 7 inseminationer och 3 ivf till slut beslutade sig för att sätta in ett befruktat ägg i Spanien. Det tog sig direkt och nu är hennes lille kille 1 år och hon har syskon i frysen...
Svar på tråden Hur mycket pengar har DU lagt på fertilitetsbehandlingar, mediciner etc hittills?