Inlägg från: Mirva |Visa alla inlägg
  • Mirva

Varför skaffa barn när man är 40 plus ?

Sidy skrev 2010-08-27 10:45:02 följande:
    Gör Du allt Din fru säger till Dig eller....... Förvånad
    Tänkte detsammaGlad
  • Mirva
    lilla V skrev 2010-09-08 21:41:00 följande:

Min mamma är 42, snygg och fräch, och jag kan se på henne när hon träffar en liten att hon skiner upp. Men jag vet också att hon tycker det är enormt skönt att ha självständiga barn (yngsta 13, mellan 17 och äldsta 21) Nu kan hon börja ta hand om sig själv på ett helt annat sätt och bara njuta. Ska det bli bebis i familjen så är det förhoppningsvis mitt barn. Jag skulle bli förskräckt om min mammma blev gravid. Har mycket svårt att tänka mig det.

Hoppas du inte förmedlar dina åsikter till dina eventuellt kommande barn.
  • Mirva
    lilla V skrev 2010-09-09 22:45:38 följande:
    Vad vet du om vår relation?? Ingenting...jag tänkte väl det! Låter som du försöker försvara henne eller något? Vad vet du om vad hon vill?
    Nej, det hade jag absolut inte tänkt, vad har det med saken att göra. Det är skillnad på att vara mormor och nybliven småbarns mamma som 45. Jag respekterar er som väljer att få barn i senare år det har jag aldrig sagt något annat om. Tyvärr är det väldigt svårt att ha en åsikt här...vi lever olika, tänker olika och det är svårt för somliga att förstå antagligen. Jag försöker iaf inte att döma någon jag inte känner.
    Okej förlåt, jag missuppfattade dig, har läst dina senare inlägg. Jag läste detta: "Ska det bli bebis i familjen så är det förhoppningsvis mitt barn. Jag skulle bli förskräckt om min mammma blev gravid. Har mycket svårt att tänka mig det."
    Det lät som om du tyckte att det var bland det vidrigaste hon kunde göra. Att förmedla till sina barn att det är fel på "gamla föräldrar" är vansinnigt. Ber om ursäkt att jag var snabb att tolka ditt inlägg.
  • Mirva
    Elinsmamma67 skrev 2010-11-18 05:07:11 följande:

Hej,
    är kvinna på 42, snart 43 som har en dotter på 13. Skilde mig från hennes pappa för 2.5 år sedan, lever idag med min ungdomskärlek (också 40+are) som tyvärr, av olika anledningar, inte fått chans att bli pappa än.

Vi försöker nu få barn tillsammans och det känns fantastiskt även om vi är fullt medvetna om hur små chanserna är.

Tyvärr känner vi av dessa fördomar en del i vår omgivning, trots att vi inte berättat för någon att vi försöker. Det verkar ändå som om folk tar det för givet pga att han inte har några egna barn. Man kan få höra väldigt konstiga kommentarer....alla åldersrelaterade.
    Man borde inte bry sig men visst gör man det ändå.....man tar åt sig och lyssnar och undrar om man är ett stort vandrande ego som ändå planerar barn vid denna åldern. Vi försöker tänka att "blir det så blir det, i så fall var det meningen".
    Verkar som att de flesta som kommer med kritiska kommentarer inte gör det av omtanke för barnet (att barnet ska få äldre föräldrar och kanske bli föräldralösa tidigare) utan de flesta kommentarer handlar om "spring nu inte iväg och skaffa barn eller något så dumt - passa på att lev livet nu när ni kan resa och parta och göra vad ni vill".

Skulle aldrig i mitt liv döma andra människor på det sättet och blir irriterad på mig själv att jag lyssnar.

Ja som häromveckan när jag träffade några nya människor. En kvinna som hade barn i tonåren sa till mig att nu är jag ju mamma för barnen, men när de kommer upp i tonåren kommer jag att vara deras mormor eftersom de allra flesta kvinnor är mormor och farmor i den åldern. Man får lära sig att strunta i dumma kommentarer. Lycka till!
  • Mirva
    singer skrev 2011-07-02 10:47:03 följande:
    Naturen sköter detta utmärkt åt oss. Det blir barn så länge som det är tänkt..
    När det inte längre vill...dvs det blir missfall, det inte blir något plus på stickan osv... Ja då är väl tiden ute.
    Så inskränkt... Då är du alltså emot alla typer av fertititetsbeandlingar, även för 23-åringar som inte kan bli med barn. Naturen sköter detta utmärkt att hon inte kan få barn, alltså ska hon inte få några. Du glömmer att det finns fertilitetsbehandlingar för de som är långt över 40 också, där det blir barn.
  • Mirva
    minSaile skrev 2011-06-25 11:18:35 följande:
    Varför bry sig om vad andra gör när dom är 40 ts...och hur ska man lagstifta sånt här...hahahaha, kanske införa nåt som liknar ett-barnspolitiken som dom har haft i Kina men skulle det verkligen funka här i Västvärlden.

Nä, sitt och gör nåt annat istället ts istället för att lägga energi på detta el ta dig en sup så du piggnar till.

Ni alla som vill ha barn och får barn när ni är 40...Go for it!! 
    Snyggt!
Svar på tråden Varför skaffa barn när man är 40 plus ?