8 veckors bebis kommer inte till ro på dagarna - vad göra?
Vår lilla tjej är 8 veckor och sover jättebra på nätterna - ca 3 timmar åt gången, för att bara vakna för mat och sedan somna om igen.
Men resten av dygnet, dvs mellan typ 7 till 21, är det nästan hopplöst och jag upplever det som att hon har jättesvårt att komma till ro. Jag tror inte att det är magen som krånglar, men kan ju såklart inte veta säkert. Jag ser att hon är jättetrött, men det krävs ändå alltid en kämpainsats från mig för att hon ska somna och oftast vaknar hon efter någon halvtimme-timme.
Går vi ut med vagnen vaknar hon efter en stund och börjar skrika, och när hon börjar skrika kan det krävas en timme av bärande och vyssjande för att hon ska somna igen. Bärsjalen har funkat ett par gånger men oftast inte. Bärselen totalvägrar hon, babysittern likaså. Vi har ett babynest som hon sover i både i vår säng och vagnen, och sedan vi köpte den sover hon i alla fall ibland men det känns som att det är långt ifrån vad hon skulle behöva.
När hon sover så här dåligt blir hon jätteskrikig, grinig och kinkig - och det är jättesvårt att hitta på saker på dagarna pga detta vilket känns tråkigt men framförallt är det ju jobbigt för henne och jag skulle behöva alla tips jag kan få på hur man kan få en bebis att bli lugn och somna!