Inlägg från: Skarpa |Visa alla inlägg
  • Skarpa

Inåtvända bröstvårtor

Jag använde amningsnapp från Medela under hela tiden jag ammade dottern eftersom jag aldrig fick till amningen pga platta bröstvårtor. Fördelen med Medelas nappar var att de finns i flera storlekar (S, M och L tror jag). Tanken är väl att S ska vara till nyfödingar, men det var den som funkade bäst för oss under hela amningstiden (11 månader).

Så, ett alternativ kan ju vara att kolla efter andra storlekar på nappen, så kanske det funkar bättre åt er

• Skarpa
    Kajsagumman skrev 2010-08-25 12:33:53 följande:
    Hej Mw83!

Tack för svar...

Det låter ju positivt iofs att du lyckats att bli av med den efterhand nu! Det är nog ett liknande förlopp som jag ser framför mig just nu.... Men har det inte också varit väldigt jobbiga 3 månader?!

Min grabb blev ju bara född för 2 veckor sen så jag har ju bara suttit hemma sedan dess... men man tänker ju sig att man gärna skall kunna komma ut vid nån tidspunkt i de nästa 3 månader. Hur har du gjort?? Hivat med ersättning i kylbox och sterliserade ammenappar och sprutor/nappflaska och hela kittet?

Hur gör du på natten - ger du också ersättning där? Efter varje måltid? Hur mkt har du gett? Ammar du också ut något som du ger i efterhand?

Tack...!
    Jag använde som sagt amningsnapp i nästan ett år. Kokade dem varje dag, och sköljde av dem ordentligt efter varje amningstillfälle. När vi var ute på stan slängde jag ner ett par amningsnappar i en plastpåse, och såg till att rengöra dem som vanligt efter amning. Mer bök än utan amningsnapp antar jag, men man kom in i det snabbt ändå
  • Skarpa
    Kajsagumman skrev 2010-08-25 14:49:08 följande:
    Hej Koo!

Tack för svar.... bara för att klargöra... Var det en sådan här som du använde: www.gnetagalten.se/images/00014/0/amningsnapp...

eller en sådan här: www.abc-annons.se/foto/662095673.jpg

Det ena verkar kallas "ammningskydd" och det andra "ammningsnapp" - det är himlans förvirrande med alla olika uttryck tycker jag!
    Jag ser ingen riktig skillnad på bilderna, så min gissning är att det bara är två namn på samma sak Den första bilden ser kanske lite kupad ut i skölden runtom, men det är nog bara hur den ligger. Jag kan iaf säga säkert att det var sådana som du länkar till i andra länken som jag använde
Svar på tråden Inåtvända bröstvårtor