• Michisen

Editera inlägg

Du kan inte editera, men du kan uppdatera trådstarten. Det ska finnas en knapp längst ner i inlägget där du kan "Uppdatera trådstart"

För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Michisen
    Bejje skrev 2010-08-23 16:45:11 följande:
    Det var tråkigt Rynkar på näsan Då lägger jag till det över mina förslag till den här siten och hoppas att Familjeliv lägger till denna funktion.

Det är väldigt ofta när jag skriver i andra forum som jag skriver för fort och stavar galet eller helt enkelt missat att säga något och vill lägga till något till mitt inlägg, oavsett om jag är trådstartare eller inte. Andra forum har då möjligheten att ändra ett inlägg hur många ggr som helst istället för att om jag vill ändra/lägga till något 10ggr så måste jag alltså göra 10 olika inlägg här.
    Nej, du kan bara lägga till det i trådstarten istället.
    Anledningen till att inte FL har den funktionen tror jag beror på att det finns lite för många som skulle sitta och ändra i sina trådstarter så att det inte längre står det som det stod i början - lite som när facebookgrupper ändrar namn från "rädda offren på Haiti" till "Pedofiler från Hjo" typ.
    För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Michisen
    Bejje skrev 2010-08-24 14:46:12 följande:
    Förstår om man vill vara hård och inte låta folk ta bort text som man har skrivit, men att lägga till text borde man åtminstone få göra. Jag menar nu itne bara trådstartaren och första inlägget utan även alla andra ska kunna antingen ändra eller åtminstone lägga till text i sitt inlägg tycker jag.
    Du kan ju lägga till text i ditt inlägg.
  • Michisen
    Bejje skrev 2010-08-24 16:16:03 följande:
    Tror du missuppfattar mig eller så hittar jag inte. Allt jag hittar är "uppdatera inlägget" knapp som gäller första inlägget i tråden. Hittar inte samma sak för resten av inläggen i tråden.
    Ja, du kan uppdatera trådstarten. Resten av inläggen i tråden kan du inte uppdatera när de väl är skrivna, av de orsaker jag redan nämnt, känner du att du missat något får man helt enkelt skriva i samma tråd igen och förklara utförligare hur jag menar.

Men som sagt, själva trådstarten kan du som trådstartare uppdatera genom "uppdatera inlägget"-knappen, resten av inläggen tycker jag är rätt bra att de inte går att editera, eftersom det då skulle finnas de som skriver exempelvis: "Jag hatar nallebjörnar" och ifall någon då svarar och säger: "Varför hatar du nallebjörnar?" så går den som hatade nallebjörnar tillbaka och editerar inlägget som redan skrivits så att det istället står "Jag älskar nallebjörnar" och sedan blir det "Vadå, jag har aldrig skrivit att jag hatar nallebjörnar..."

Typ så.

Men så länge det går att lägga till info i trådstarten för att vidareutveckla eller besvara ofta återkommande frågor i tråden så är åtminstone jag nöjd.
    Det gäller att tänka efter lite längre innan man postar inlägg, bara.
Svar på tråden Editera inlägg