Bejje skrev 2010-08-24 16:16:03 följande:
Tror du missuppfattar mig eller så hittar jag inte. Allt jag hittar är "uppdatera inlägget" knapp som gäller första inlägget i tråden. Hittar inte samma sak för resten av inläggen i tråden.
Ja, du kan uppdatera trådstarten. Resten av inläggen i tråden kan du inte uppdatera när de väl är skrivna, av de orsaker jag redan nämnt, känner du att du missat något får man helt enkelt skriva i samma tråd igen och förklara utförligare hur jag menar.
Men som sagt, själva trådstarten kan du som trådstartare uppdatera genom "uppdatera inlägget"-knappen, resten av inläggen tycker jag är rätt bra att de inte går att editera, eftersom det då skulle finnas de som skriver exempelvis: "Jag hatar nallebjörnar" och ifall någon då svarar och säger: "Varför hatar du nallebjörnar?" så går den som hatade nallebjörnar tillbaka och editerar inlägget som redan skrivits så att det istället står "Jag älskar nallebjörnar" och sedan blir det "Vadå, jag har aldrig skrivit att jag hatar nallebjörnar..."
Typ så.
Men så länge det går att lägga till info i trådstarten för att vidareutveckla eller besvara ofta återkommande frågor i tråden så är åtminstone jag nöjd.
Det gäller att tänka efter lite längre innan man postar inlägg, bara.