• Annica P

Hur gör ni andra för att orka!

Jag blir hemskt ledsen över det som händer dig och oss andra som måste uppleva dessa ständiga missfall. Jag har haft 3 MA under de senaste två åren och är nu gravid igen.

Det är helt fruktansvärt att förhålla sig till och jag har verkligen ingen lösning. Varför händer det just mig? Varför finns inga svar? Har ni gjort  en utredning? För vår del har det inte givit mycket, dock får jag div mediciner och sjukskrivning den här gången. Ska man tro på att det kan gå eller tro på missfall tills ev motsatsen bevisas?

Det är klart positivt att du blir lätt gravid och det finns ju olika mediciner om ni inte provat det än. Solskenshistorier finns om folk som lyckas få barn efter många MF/MA, men visst skulle jag vilja ha ett ärligt svar hur stor sannolikhet det finns när något verkar vara fel (ändå har vi fått ett barn och det är en stor skillnad mot dem som inte fått alls).

Men du orkar! Ge inte upp, det är alltid värst precis efteråt, sedan får man fokusera på andra glädjeämnen i livet. Har du träffat kurator el dyl? Jag gjorde det efter det andra, som var mitt värsta eftersom det hände igen.

Många kramar

• Annica P

Tyvärr är jag nu medlem i klubben 4 MA. VUL idag visade inte något foster i den storlek det borde varit, bara en hinnsäck. Därmed är det inte helt bevisat, men allt tyder på att även denna graviditet slutat som de tre senaste. Känns tomt och konstigt, hade egentligen inget hopp men det spirar ju ändå upp emellanåt eftersom man så gärna vill. Om man bara kunde få reda på vad som är fel! Vi har ju dessutom lyckats få ett barn.

Tycker definitivt du ska försöka att prata med någon, både själv och tillsammans med din partner eftersom det tär på ert förhållande. Kommunikation är viktigt! Vet inte hur jag ska göra den här gången. Kanske det är värt  att ta en omgång till även om det är medicinska svar jag vill ha. Men det lär väl inte bli några och det är det man måste kunna hantera. 

Kram

• Annica P

Tack Ninnin,

Trodde jag skulle få definitivt svar om MA igår, men det blev ett nja. Hcg med inte ens två dygn emellan visar uppgång, men inte så mycket som det borde. Så det är nog ett typiskt MA, hinnsäck utan innehåll, men en kropp som jobbar på ett tag till. Så himla onödigt! Fortsätter därför med medicinerna så länge. Nytt blodprov i början av nästa vecka. Väntan och osäkerhet är ens ständiga följeslagare.

Svar på tråden Hur gör ni andra för att orka!