vi med barn i fängelse
Snart jul!
Sitter i min ensamhet, lyssnar på julmusik medan tårarna flödar. Min son sitter häktat sen 2 månader tillbaka.
Har besökt honom ett par gånger och visst känns det konstigt. Jag kan inte ta med nåt gott att smaska på under besöket. Tänk att komma inspatserande med en pizza..... Vi får iaf kaffe och bulle. Vi pratar och jag gråter. Han verkar må ganska bra, inga droger och inte en massa måsten och krav från "kompisar".
Jag vill ha mina barn med mej under julen. De är vuxna alla tre men det spelar inge roll, de är ändå mina barn.
Julafton firar jag med min son 2 timmar i ett besöksrum på häktet. Det är min julklapp till honom och hans julklapp till mej.
Jag skulle gärna vilja ha kontakt med andra mammor som har eller haft sina barn i häkte/fängelse.
Tänker ofta på att...... Är det verkligen bra med fängelse för våra "barn"? Jag hör ibland när jag pratar med sonen att han tar efter intryck av de andra killarna han sitter med. Självklart så påverkas de av situationen. Att sitta inspärrad med andra i samma situation alla dagar. Bli inlåst största delen av dygnet ensamma med alla tankar.
Jag märker att han börjar tappa lite omdöme, men det blir nog bättre när domen är klar och han får komma på nån anstalt med någon form av sysselsättning.
Nu har jag skrivit av mej en stund.
Stor kram till alla er som är i samma situation som jag.