• fredasmys

Ont i "baken"

Det du beskriver låter väldigt likt det jag upplevt i kanske två år. Det har hänt några få gånger per år men den senaste månaden två gånger. Det händer bara på natten. Jag vaknar av smärtan och måste ta värktabletter för att kunna somna om. På morgonen finns inte spår av smärtan. Det är en värk som sitter ganska "långt in" - inte i närheten av ändtarmsöppningen. Det känns som att det skulle bli bättre av att bajsa men det blir det inte. Snarare sämre.

Har du fått någon hjälp/tips på vad det kan vara? 

• fredasmys
    Anonym (Singa) skrev 2010-10-12 21:22:41 följande:

Mna kan ha invärtes hemorojder, dvs inne i tarmen. Nästan vanligare än de som är kring öppningen.

Om det vore hemorrojder så skulle det ju finnas kvar en tid - inte försvinna inom ett par timmar Och vara borta ett par månader
  • fredasmys

Jag lät göra en ordentlig undersökning hos läkare förra året. Om jag minns rätt så fick jag remiss till Umeå och undersöktes av ännu en expert. Man hittade inget fel. Slutsatsen var att det för min del är stressrelaterat. Jag kan se ett visst samband. När jag har stressat en period eller haft hög arbetsbelastning så dyker smärtan upp. Jag fick recept på nån salva jag skulle smörja med när det händer men den var så dyr så jag har inte köpt den :) Nu är jag i alla fall inte orolig att det skulle kunna vara något allvarligt. Och när symptemen dyker upp så jag ser det som en bra signal att jag måste återhämta mig och se över schemat.

Svar på tråden Ont i "baken"