• Anonym (smärtor)

Ont i "baken"

Kanske nån kan hjälpa mig med råd om detta? Jag får med ojämna mellanrum kramp i eller vid ändtarsmöppningen. Oftas på natten. Jag vaknar av smärtan. Ibland hjälper det att sätta sig på toan och ta i som jag ska bajsa. Ibland kan jag trycka bort den runt omkring. Vad kan denna kramp och smärta bero på? Nån som haft nått liknande bekymmer? Jag tycker det är lite pinsamt att ringa till läkare för det även om de är vana. Och kan de ens avgöra vad det är när jag inte har ont hela tiden? Det kan gå flera veckor mellan smärtattackerna.

• Svar på tråden Ont i "baken"
  • Anonym (smärtor)

Nån?

• fredasmys

Det du beskriver låter väldigt likt det jag upplevt i kanske två år. Det har hänt några få gånger per år men den senaste månaden två gånger. Det händer bara på natten. Jag vaknar av smärtan och måste ta värktabletter för att kunna somna om. På morgonen finns inte spår av smärtan. Det är en värk som sitter ganska "långt in" - inte i närheten av ändtarmsöppningen. Det känns som att det skulle bli bättre av att bajsa men det blir det inte. Snarare sämre.

Har du fått någon hjälp/tips på vad det kan vara? 

• Anonym

Vad märkligt, så har jag det oxå... Undrar vad det kan vara? Tycker mig se ett samband med intensiva knipövningar och många orgasmer, nästan som träningsvärk. Upplever du det så oxå?
    Tack för att jag slipper känna mig ensam... 

• Anonym
    fredasmys skrev 2010-10-08 19:02:46 följande:
    Det du beskriver låter väldigt likt det jag upplevt i kanske två år. Det har hänt några få gånger per år men den senaste månaden två gånger. Det händer bara på natten. Jag vaknar av smärtan och måste ta värktabletter för att kunna somna om. På morgonen finns inte spår av smärtan. Det är en värk som sitter ganska "långt in" - inte i närheten av ändtarmsöppningen. Det känns som att det skulle bli bättre av att bajsa men det blir det inte. Snarare sämre.

Har du fått någon hjälp/tips på vad det kan vara? 
    Det kanske sitter längre in, men jag upplever smärtan som vid analöppningen. Värktabletter har jag inte testat än, men kanske borde det nästa gång. Hade en attack på väg häromnatten men det blev inte så illa denna gången.

Har försökt hitta något om det, men har inte hittat något.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-10-08 19:06:25 följande:
    Vad märkligt, så har jag det oxå... Undrar vad det kan vara? Tycker mig se ett samband med intensiva knipövningar och många orgasmer, nästan som träningsvärk. Upplever du det så oxå?
    Tack för att jag slipper känna mig ensam... 
    Har inte tänkt på det faktiskt. Och tack för att jag slipper vara ensam om detta med....
  • Anonym (h)

Det har blivit så för mig några gånger. Känns som om det sitter vid analöppningen för mig med, och har inte heller någon aning om vad det är. För mig går det över rätt snabbt, men jävlar vad ont det gör. För mig kan det hända spontant när som helst, oftast sitter jag ned när det händer. Och det är inte så kul när det händer bland folk på bio eller nått, man vill ju resa sig liksom X.X

• Anonym (Igen)

Men vad ska vi göra då? Jag har upptäckt att det hjälper att kissa, precis som om man slappnar av då och då släpper det. För mig iallafall.... Men, vad är det, och varför, är ju den stora frågan?
    Ingen läkare som läser?

• Anonym

Verkar ju som om vi är flera med samma problem och ingen av oss har pratat med läkare?

Har ni fött barn? För mig började det under graviditeten med det första. Men hade bara nån enstaka attack. Efter andra barnet har det varit det kommit riktigt ofta i jämförelse.

• Anonym (Igen)

Ja, vad dumt egentligen! Varför har vi inte det?
    Jo, jag har barn, 9 och 7 år men har bara haft besvären det sista året. 
    Ni andra då? 

Svar på tråden Ont i "baken"