• Posh

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

LjubaviMoja skrev 2010-08-26 22:24:15 följande:
    Men de vill jo avskaffa det eller läste du inte? De vill jo att mannen ska kunna få vara hemma med barnet om han vill så fattar inte vad du pratar om.
    Nej jag är medveten om att du inte fattar vad jag pratar om. Däri ligger hela problematiken. Folk röstar på ett skitparti men har ingen aning om vad de står för eller vad de vill genomföra, HUR det ska genomföras eller vilka följdeffekterna blir.
  • Posh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-26 22:45:18 följande:
    Ja såklart han ska kunna, men det är ju inte poängen.
    Poängen är att det automatiskt blir att kvinnor är hemma mer eftersom de faktiskt tjänar mycket mindre än män, rent generellt. Män MÅSTE inte, så en hel del kommer ej göra det.

Posh kan givetvis tala för sig själv men hon missuppfattades ju hela tiden.
    Jag är publik.
    Jag hejar på Posh.
    Vad skönt att åtminstone en person här förstår vad man skriver. Tack för att du tolkar. Det behövdes uppenbarligen.
  • Posh
    Hoppfull mamma skrev 2010-08-26 22:52:27 följande:
    Hmmm nublir jag förbryllad igen... Menar du enligt SD nu förmodar jag? Homosexuella får ingå äktenskap men inte skaffa barn enligt SD. Vart i deras partiprogram uttrycker dom att muslimer inte får utöva sin religon som beskrivet i FN's deklaration?
    Genom att riva moskér och inte tillåta nybygge så att det muslimska hotet lämnar landet kanske? Det var ju nämligen på förslag.

Står givetvis dock ej i partiprogrammet men det är ju förstås inte där man skriver ut såna här smidiga åsikter.
  • Posh
    sumpbäver skrev 2010-09-05 20:02:15 följande:
    Antingen är det utlänningar eller svenska kärringar som är ihop med utlänningar som skriver. Precis som här på FL.
    Din kvinnosyn är riktigt jävla vidrig. Man får ju anta att den representerar SD´s syn på kvinnan. Nåt annat kan man orimligtvis anta.
    Kul ska det vara
  • Posh
    MirandaSthlm skrev 2010-09-05 21:17:35 följande:
    Sverigedemokraterna
    Omfattande valsabotage redan efter 2 dagars förtidsröstning.

2010-09-03 13:22

Sverigedemokraterna har efter lanseringen av sin e-post adress valfusk@sverigedemokraterna">[email protected], redan efter 2 dagars förtidsröstning fått in rapporter om 34 allvarliga valsabotage riktat mot Sverigedemokraterna.

De 34 allvarligaste sabotagen innehåller fall där valförrättare vägrat lägga fram SD:s valsedlar, där Sverigedemokraternas valsedlar helt saknas i vallokalen trots att de partinamnsmarkerade blanka valsedlarna skall finnas i samtliga lokaler. Ytterligare finns det flera fall där samtliga valsedlar stulits.

Förutom de 34 allvarligaste fallen finns ytterligare ett hundratal rapporter där andra partiers valsedlar lagts framför Sverigedemokraternas, fall där socialdemokraternas valsedlar blandats med Sverigedemokraternas valsedlar eller där Sverigedemokraternas valsedlar placerats i ett eget ställ vid sidan av övriga valsedlar, vilket i sig riskerar avslöja valhemligheten.

Sverigedemokraternas pressekretariat har efter kontakt med valmyndigheten under fredagen fått information om att valmyndigheten nu vidtar åtgärder. Samtliga kommuner skall nu ytterligare informeras om vikten av att valet sköts på ett demokratiskt och riktigt sätt. Ett flertal kommuner och enskilda valförrättare har redan kontaktats av valmyndigheten efter avslöjat valsabotage.

Sverigedemokraternas partisekreterare Björn Söder kommenterar:

"Det här är inget nytt fenomen men det är allvarligt eftersom tillgång på valsedlar är avgörande för väljarnas möjlighet att rösta på Sverigedemokraterna. Vi förutsätter att valmyndigheten och de lokala valnämnderna tar det här problemet på allvar."

Demokrati in my ass... Skrikandes

Menar du inte - demokrati? My ass. Eller har du demokrati i rumpan? ;)

Skämt åsido, vad har demokrati med sabotage att göra? Det vore väl snarare odemokratiskt om människor inte kunde röra sig fritt i samhället, på gott och ont.
    Och vad är egentligen källan till detta? Vad Björn Söder säger har jag lärt mig att ta med en rejäl nypa salt.

Tycker det hela låter som ännu en "buhu stackars oss Sverigedemokrater, vi får inte vara meeeed" och så poff har det skapats en massa snack.
    Otroligt billig PR.
    Kul ska det vara
  • Posh
    MirandaSthlm skrev 2010-09-05 21:28:11 följande:
    oj e du språkpolis nu?

ska inte alla få rösta på det dom vill? o du står för jämnlikhet annars. shame on you! men antar att andra är så rädda för SD så dom skiter på sig om dom kommer in.
    Nej. Jag är språkfascist.

Jag tror för övrigt du får läsa mitt inlägg igen, det har inte gått ändå fram ser jag.
    Kul ska det vara
  • Posh
    MirandaSthlm skrev 2010-09-05 21:36:10 följande:
    Oj då.

Nej jag orkar inte läsa ditt inlägg fler ggr. det var värdelöst första gången.. så det räcker bra såhär..
    Jobbigt när skitsnacket du slängde in blev kritiserat? Ja det kan jag förstå

Jag älskar källan på påståendet förresten.
    Kul ska det vara
  • Posh
    MirandaSthlm skrev 2010-09-05 21:43:17 följande:
    inte ett dugg.
    Källa på att de inte funnits på plats som de andra partiernas enligt dig?
    Kul ska det vara
  • Posh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-05 21:44:24 följande:
    Fördomar eller baserat på den senaste kartläggningen?
    Vi har slagit samman resultat från fem riksrepresentativa undersökningar för att erhålla högre träffsäkerhet när det gäller sammansättningen av framför allt små partiers väljare. Många är förstås nyfikna på vilka väljargrupper som valde att rösta på sverigedemokraterna i 2006 års val.

Kartläggningen visar bland mycket annat att sd-väljarna skiljer sig dramatiskt från övriga partiers väljare när det gäller politiskt förtroende, intresse, kunskap och utbildning. Det politiska förtroendet är mycket lågt. Endast 11 procent av sd-väljarna uppger att de har mycket eller ganska stort förtroende för politiker (jämfört med 46 procent bland samtliga väljare). Andelen politiskt intresserade är lägre (45 procent) än snittet i valmanskåren (55 procent). Graden av anhängarskap är också lägre än för alla andra partiväljare: endast tio procent av sverigedemokraternas väljare uppger att de betraktar sig som anhängare av partiet (snittet är 31 procent). Den genomsnittliga politiska kunskapsnivån bland sd-väljarna mätt med ett kunskapsindex med 16 kunskapsfrågor är nästan en standardavvikelseenhet lägre än befolkningssnittet (5,7 poäng jämfört med 7,3 poäng). Och endast nio procent av sverigedemokraternas väljare har examen från en högskoleutbildning (befolkningssnittet i vår jämförelse är 22 procent).

Mer i punktform:
    Sextiotre procent av sd-väljarna klassificerar sig som arbetare vilket avviker kraftigt från valmanskåren (+25 pe). Andelen LO-anslutna är bland sd-väljarna lika hög (41 procent; +17 pe) som bland socialdemokraternas väljare. Andelen sd-väljare som befinner sig i arbetsmarknadsutbildningar, AMS-jobb eller är arbetslösa totalt sett högre än i valmanskåren som helhet (9 procent; +4 pe). Överrepresenterade utbildningsinriktningar är hotell/restaurang/service (7 procent, +5 pe), teknik/industri/transport (27 procent; +5 pe). Inriktningarna naturvetenskap/matematik/data och pedagogik är klart ovanligare bland sverigedemokraternas väljare än i valmanskåren (-5 respektive -6 pe). Sverigedemokraternas väljare har en klar landsbygdsprofil. Tre av sju sd-väljare uppger att de vuxit upp på landsbygden (+6 pe).
    Finns att läsa i "Regeringsskifte. Väljarna och valet 2006" Ser fram emot ny statistik efter detta val.
    Ja det gör jag med.
    Kul ska det vara
  • Posh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-05 22:07:38 följande:
    Ok vi försöker igen.
    Björn Söder menar att valsedlar är en förutsättning att kunna rösta på SD.
    Han har skit fel. Fel. Inte rätt.
    Har inte han väldigt ofta väldigt fel? Snubben kanske skulle sluta göra uttalanden helt och hållet.
    Varför får vi ingen källa på det här påstådda sabotaget förresten, förstår du det?
    Kul ska det vara
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!