• Posh

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

LjubaviMoja skrev 2010-08-22 17:53:30 följande:
    Tycker helt klart de inlägget bara sa vad du tyckte att de i grunden är rassar och att det betyder att de som röstar är det oxå, för är man främlingsfientlig är man rasse tydligen eller?
    Jaha, det är alltså SÅ HÄR folk blir kallade rasister i varenda tråd. Genom att läsa sådan som ingen annan kan se.

Bra.
  • Posh
    Hoppfull mamma skrev 2010-08-23 20:22:01 följande:
    Jag har försökt diskutera även de andra punkterna i deras partiprogram men blir i alla fall kallad rasist så det är lika bra att hålla sig på det spåret i den här tråden....
    Vem har kallat dig rasist? Citera och peka med hela handen.

Jag sitter med spänning och väntar.
  • Posh
    SandraLindholm skrev 2010-08-23 21:35:11 följande:
    Det finns många inlägg där det står " röstar man på sd är man rasist" & liknande.

Går man tillbaks så ser du det.. Även om det inte är riktat till EN person så är det riktat till ALLA istället som ska rösta på SD.
    Jag vill gärna höra från "Hoppfull mamma" vart hon blivit kallad rasist i tråden. Inga omsvävande efterkonstruktioner, bara raka citat för detta börjar bli riktigt löjligt.
  • Posh
    Hoppfull mamma skrev 2010-08-23 21:52:26 följande:
    Tyvärr kan jag hålla med om att många SD anhängare inte har en aning om vad partiet egentligen har för åsikter. Man vill bara bli av med invandrarna. Jag delar inte den åsikten. Sen ser man också att dom som inte debatterar är ganska unga och har inte mer på fötterna. Kanske är det så enkelt som att dom bor i ett invandrartätt område, har blivit kallad hora av invandrare, har alltför många invandrare i sin klass som sänker utbildningstakten i klassen som gör att dom har tröttnat, vad vet jag. Vi har alla olika anledningar till att vi röstar som vi gör. Det som är så tråkigt är just att folk hoppar in i tråden och vräker ur sig skällsord och diverse.
    Hej på dig,

Jag ser någon frustrerad skribent som skriver att SD är ett rasistiskt parti. That´s it. Oftast ser man inte ens detta skrivas. Det spelar ingen roll. Offerkappan tas snabbt på och folk ojar sig över anklaganden om rasism.

Det är ofta enbart invandrarfrågan som tas upp i dessa trådar för det är uteslutande den som SD´s missnöjesväljare fokuserar på, ofta utan att vara särskilt insatta i SD´s politik varken i den frågan eller för övrigt.
    Man vet bara att de har "fått nog". Det räcker tydligen.

När någon sedan påpekar att SD startades som ett rasistiskt parti och idag är ett uttalat främlingsfientligt sådant utbrister folket " men ååååååååh jag blir kallad rasiiiiiiiist".

Detta är mycket, mycket löjligt.

När så SD motståndarna som ni kallar de som inte delar åsikten att SD är lösningen på allt, avlägsnar sig från trådens aktivitet, ja då dör tråden genast ut för ni har verkligen inget att säga varandra förutom ett spontant "jag är inte rasist MEN" inlägg då och då.

Mycket givande va?
  • Posh
    Jasons Mor skrev 2010-08-24 21:48:01 följande:
    Jag kan inte begripa dessa människor som klagar på att det inte disskuteras SD i denna tråd.
    Om ni stannar upp och läser från början så ser ni att det är ni som är emot SD som kämpat med att förstöra denna tråd. Låt oss SD:are disskutera och sluta skriv ni som inte håller med. Som jag skrev i ett annat inlägg för många sidor sedan, vi alla är olika och vill därav rösta på olika partin. Så enkelt är det. och bara för att de som är emot SD inte vill rösta så kommer ni inte, oavsett hur ni gör, ändra på vad vi SD:are kommer rösta på.

Så låt denna tråd bli vad den är. En tråd för de som vill disskutera SD:s politik.
    Måste bara inflika att diskussionen har varit helt vild mellan er SD anhängare sen de s k motståndarna slutat bemöta personangreppen.

Helt galen.
  • Posh
    LjubaviMoja skrev 2010-08-24 22:31:14 följande:
    Lika vild som er tråd hahah
    Vår tråd?
    V 77 skrev 2010-08-24 22:39:06 följande:

I väntan på diskussion så kanske jag kan få fresta med ett filmtips om Sd i filipstad...

">

" target="_blank">

Verkar smart att rösta fram detta parti...

Mycket smart, ja..
  • Posh

Hej då denna tråd. Den har verkligen nått nya höjder av pinsamheter.

• Posh
    MirandaSthlm skrev 2010-08-26 22:01:57 följande:
    Japp.. när den ena drar kommer den andra och så håller det på men tack för att du drog iaf
    Jag "drog" inte för din skull utan för min egen. Tråden är fördummande och i det närmsta ett skämt. Jag läser ibland för att jag hemskt gärna diskuterar sd och deras politik men under ordnade former där man baserar sina inlägg på fakta och inte tramsar runt som i denna tråd.
    Jag tycker den mer är underhållande på ett "studera människor" kinda way men nån politisk debatt har ingen att hämta här.

Hoppas det vänder snart.
  • Posh
    LjubaviMoja skrev 2010-08-26 22:12:05 följande:
    Höjd föräldrarpenning hade inte suttit fel och att de vill avskaffa tvångreglering rörande vem av föräldrarna som ska vara hemma med barnet håller jag med helt klart.
    Håller du också med om att det finns en mycket stor risk att detta resulterar i en kvinnofälla som ingen normalt funtad brud vill tvinga på andra?
  • Posh
    LjubaviMoja skrev 2010-08-26 22:17:15 följande:
    Hur skulle det resultera i en kvinnofälla? Vill pappan stanna hemma med barnet ska han kunna få det tycker jag.
    Därför att samhället är uppbyggt under en viss norm, män tjänar generellt sett mer pengar, kvinnor stannar hemma mer och längre än män.
    I förlängningen diskrimineras gravida och icke kvinnor på arbetsmarknaden.

Hur känns det?

Vad är sd´s lösning på detta? Om de har någon vill säga. De vill ju gärna se familjen återgå till 50 talet.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!