Hoppfull mamma skrev 2010-08-23 21:52:26 följande:
Tyvärr kan jag hålla med om att många SD anhängare inte har en aning om vad partiet egentligen har för åsikter. Man vill bara bli av med invandrarna. Jag delar inte den åsikten. Sen ser man också att dom som inte debatterar är ganska unga och har inte mer på fötterna. Kanske är det så enkelt som att dom bor i ett invandrartätt område, har blivit kallad hora av invandrare, har alltför många invandrare i sin klass som sänker utbildningstakten i klassen som gör att dom har tröttnat, vad vet jag. Vi har alla olika anledningar till att vi röstar som vi gör. Det som är så tråkigt är just att folk hoppar in i tråden och vräker ur sig skällsord och diverse.
Hej på dig,
Jag ser någon frustrerad skribent som skriver att SD är ett rasistiskt parti. That´s it. Oftast ser man inte ens detta skrivas. Det spelar ingen roll. Offerkappan tas snabbt på och folk ojar sig över anklaganden om rasism.
Det är ofta enbart invandrarfrågan som tas upp i dessa trådar för det är uteslutande den som SD´s missnöjesväljare fokuserar på, ofta utan att vara särskilt insatta i SD´s politik varken i den frågan eller för övrigt.
Man vet bara att de har "fått nog". Det räcker tydligen.
När någon sedan påpekar att SD startades som ett rasistiskt parti och idag är ett uttalat främlingsfientligt sådant utbrister folket " men ååååååååh jag blir kallad rasiiiiiiiist".
Detta är mycket, mycket löjligt.
När så SD motståndarna som ni kallar de som inte delar åsikten att SD är lösningen på allt, avlägsnar sig från trådens aktivitet, ja då dör tråden genast ut för ni har verkligen inget att säga varandra förutom ett spontant "jag är inte rasist MEN" inlägg då och då.
Mycket givande va?