• emmy

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Fru U skrev 2010-08-20 23:57:54 följande:
    Att det inte här i tråden inte finns jättemånga som sett slöjbärande tjejer ensamma ute på kvällen kan ju bero på att det inte är så många i denna tråd som bor där de är.

De tjejerna finns, men ja de är säkerligen få.
    Jag talar bara för mig själv som bor någorlunda centralt i Malmö. Att inte en enda slöjbrud skulle synas i centrum på kvällen typ ever tycker jag är väldigt märkligt om de friare muslimtjejerna skulle vara fler. Mina slöjbärande grannar ser jag inte ofta ute och promenixa efter 18. Mina icke slöjbärande muslimska grannar ser jag däremot ganska sent ibland.
  • emmy
    Fru U skrev 2010-08-21 00:05:02 följande:
    Jag kan hålla med om att invandringspolitiken behöver diskuteras. Det är fördelaktigt att ta in invandrare men de ska få möjlighet att delta i det svenska samhället, få veta om de får stanna eller inte inom rimlig tid mm.

Jag tycker också vi borde göra de undersökningar som finns för att kolla ålder på de ensamkommande flykting'barnen'.
    Men du är ju nästan lika mycket sverigedemokrat som jag! ;) Att rösta på SD är mitt sätt att slå näven i bordet vad gäller misslyckad invamdringspolitik/integration. Det är svårt att rösta "svensson" och make a point in that direction. Sen tycker jag att SD har en del annat vettigt i bagaget också och det blir ju en liten bonus. De mindre bra sakerna, ja ingen är perfekt inte heller partier.
  • emmy
    Fru U skrev 2010-08-21 00:13:01 följande:
    Det är rimligt att anta att man är mer troende (eller "mer hårt hållen") om man bär slöja och ja, de anser nog till största delen att det inte är förenligt med islam att vandra ute på kvällen.

Tänker du på någon särskild ålder? För det är stor skillnad (tycker jag) på hur en ung ogift kvinna (tonåring) får (bör) röra sig och en äldre kvinna eller en gift kvinna.
    Nja alltså jag ser inte en själ oavsett ålder faktiskt. Jag har och har haft muslimska vänner som varit hårt hållna av sin familj på gränsen till förföljelse. Jag tror faktiskt att denna typ av muslimsk kultur är vanligare,  tyvärr än den som den väldigt fria muslimska tjejen som var här inne tidigare beskrev.  
  • emmy
    Fru U skrev 2010-08-21 00:23:52 följande:
    Visst finns det våld riktat mot svenskar. Finns ingen anledning att förneka det (även om det är mindre än tvärtom så gör det inte det rätt).

Många invandrare har väldigt starka åsikter om andra invandrare och ibland är de de största rasisterna (tar man hit konflikter från sitt hemland så borde man stannat där!)
    Palestinierna på min högstadieskola var inte bara rasister, de var fullfjädrade nazister helt utan empati. De trakasserade de judiska eleverna, ritade hakkors på toaletterna och skrek heil hitler. Mycket scary! Rasism på andra hållet har jag nog aldrig bevittnat på nära håll...jo, en gång gick en hemlös aspackad svensk fram till en snubbe (arab) som stod och sålde nötter utanför en affär och sluddrade "schtick hem om det inte passar hääer din jäävla blatte".... men det är det värsta. Betvivlar inte att det är värre på landsbyggden än här i Malmö.
  • emmy
    Fru U skrev 2010-08-21 00:26:23 följande:
    Nej, jag är verkligen inte sverigedemokrat. Jag skyr nationalistiska partier och skulle inte ens ta i dem med tång eftersom jag vet vad den sortens politik leder till (jag har helt enkelt läst för mycket historia).

Att missnöjesrösta är för mig nästan lika illa som att rösta blankt.
    Hur anser du att man ska göra om man inte tycker att något parti man anser vettigt erbjuder en anstymmelse till den typ av förändring man vill se? Röstar jag blankt får jag ingenting sagt enligt min uppfattning. Vi lever i ett land där man knappt får säga invandrare utan att någon pekar och skriker: en rasist, anfall!  Hur kan man få fram att man vill se en förändring om man inte känner för att take the heat och konstant försvara sig. Inte ens här inne går det att andas ordet invandringspolitik utan att man måste dra sitt livs historia och skriva tills fingrarna blöder. (Trots detta håller många med mig i många saker när jag väl fått säga min åsikt,)
  • emmy
    Fru U skrev 2010-08-21 00:30:51 följande:
    Jag har samma erfarenhet även om de icke-slöjbärande flickorna får lite mer frihet än de med slöja. Dock tror jag att de flesta kvinnor väljer att bära slöja, jag tror inte att majoriteten i sverige är tvingad
    Ja, så är det säkert men tror du inte att valet är mer i stil med "Du får själv välja om du vill ha slöja (men om du väljer att inte ha det kommer hela din släkt att se ner på dig, men det är heelt upp till dig)" lite som "du får själv välja om du vill vara öppet homosexuell (meeen vi kommer att försöka döda dig upprepade gånger och stöta ut dig om du gör det). Ett fritt val är långt ifrån ett fritt val i en kultur baserad på ett grupptänkande.
  • emmy
    Mamma till V 08 skrev 2010-08-21 00:36:29 följande:

Jag bara MÅSTE få berätta om en SDáre som heter Thorbjörn och länge satt i ledningen (fortfarande?),  fick 5 barn med sin svenska fru och alla med fornnordiska namn. Hon ville skilja sig för att hon träffat en invandrarman. Det kunde inte Thorbjörn ta så han misshandlade sin fru i svenska flaggans färger. Och hamnade i fängelse. Synd att han inte fick ett hårdare staff som Sd förespråkar för kvinnomisshandlare. Hur vet jag detta? Ja för att jag råkade träffa denna otäcka man när han ett halvår tidigare gjort PR för SD. Trevligt folk i ledningen

Ja, denne Thorbjörn är med andra ord en kvinnomisshandlare som har problem med sig själv, han borde sitta inlåst och inte ha med kvinnor att göra när han kommer ut, vad har det med partiet och politik att göra? Mona Sahlin betalar för det ena och det andra med skattebetalarnas pengar  (vilket har med politik att göra) och hon är tydligen stadsministermaterial?!
  • emmy
    Nellee skrev 2010-08-21 00:47:39 följande:
    Jag måste fråga, ni som röstar på SD. Tycker eller anser ni att jag ska lämna Sverige? Mamma är spansk, pappa från Serbien. Jag har bott här sen jag var ca 8 år, jag har en utbildning och jag jobbar. Mina föräldrar arbetar. 
    Varför har alla fått för sig att partiet vill slänga ut alla som inte är svenska i 45 generationer bakåt. Nej ingen tycker så.
  • emmy
    Fru U skrev 2010-08-21 00:51:12 följande:
    Jag tycker man ska engagera sig politiskt för att föra fram de frågor man anser är viktiga.

Jag förstår vad du menar men sd står för så mycket som jag anser är skrämmande. Så som hur de ser på homosexuella, adoptioner mm mm. Enligt mig sätter de olika värde på människor
    Ja, men det är ju ett alternativ där man får slå sig fram och konstant bli anklagad för något man inte är. SD har förändrats mycket de senaste åren, förhoppningsvis  så vaknar de till och fattar att de knäppa grejerna måste bort.
  • emmy
    Nellee skrev 2010-08-21 01:01:12 följande:
    Varför inte? Jag är ju lika mycket utlänning som de andra, Jag är inte inte född här. 
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 00:49:52 följande:
    nej?
    För att det är en ren myt att SD vill slänga ut alla invandrare kanske. Du kan inte tro på allt du hör, sverigedemokraterna har en hemsida, där står det allt du behöver veta. Efter det är du välkommen tillbaka för att diskutera!
  • emmy
    Thi 08 skrev 2010-08-21 01:19:18 följande:
    De knäppa grejerna.......stort ordförråd

Nu ska jag sluta förstöra er stimulerande (?) tråd  
    Själv måste du ha ett otroligt rikt liv som får ut något av att gå till (mer eller mindre) angripa folk som har en annan åsikt än den du har. Vad roligt för dig att du har synpunkter på mitt ordförråd, jag hoppas att det var väldigt tillfredsställande för dig att låta mig ta del av dessa. 

Jag fattar inte riktigt vad folk får ut av detta, det är tydligen helt okej att gå till angrepp mot folk med en viss politisk åsikt och öppet håna och kasta glåpord efter dessa människor. Nu syftar jag inte på just denna, ganska meningslösa kommentar ovan, utan överlag.
  • emmy

"gå till" ska förstås bort, jag har inte bara dåligt ordförråd jag har tydligen andra problem också! :P

• emmy
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 12:47:22 följande:
    Tack för att du delar med dej av sån info.

Får man verkligen göra sånt egentligen? Tvinga folk att rösta på andra partier fast dom inte vill? Och detta skall kallas demokrati och politisk frihet? Verkar knappast så tyvär.
    De som röstar på SD ska smutskastas och hånas öppet (gärna med deras socioekonomiska status samt utbildningsnivå som bakgrund), de som röstar SD ska ha svårt att få tag i valsedlar och helst hindras från att rösta(alla medel är tillåtna). SD ska hindras från att nå ut till folket på alla tänkbara sätt, att andra partier säger att de aldrig kommer att samarbeta med SD oavsett hur folket röstar är fullt accepterat, SD smutskastas öppet i media utan att någon höjer ett ögonbryn. etc etc. Nästa steg är väl att sätta oss i läger tillsammans med andra som avviker från vad ni anser är normen?  :P
  • emmy
    Bra initiativ!
  • emmy
    Fru U skrev 2010-08-21 13:11:49 följande:
    Att ta bort röstsedlar och vägra sammarbete är inte i sann demokratisk anda och om man kommer på någon med det borde de åka ut med buller o bång.
    Precis så resonerar jag också. Lite intressant att folk tycker att det är okej att "leka nazityskland" mot någon de anser är rasister.  
  • emmy
    And3rsson skrev 2010-08-21 13:14:41 följande:
    Okej, men alla andra ska få genomföra sina åsikter??
    Det är ju lite dubbelmoral tycker jag.. Alla får väll ha sina åsikter utan att någon ska komma och säga att det är rätt eller fel? Ussh för sånt här folk säger jag!

Jag står för mina åsikter! Jag är inte rasist, jag tycker bara att det finns en gräns!
    Ja, tydligen. Enligt dessa människor gäller demokrati alla utom vissa och alla har lika värde...utom vissa.
  • emmy
    grunkan skrev 2010-08-21 13:20:09 följande:
    Jag tänker som jag har sagt i flera trådar nu, rösta på SD.

Och man ÄR inte svensk bara för att man är född i Sverige!

"Jag har svenska föräldrar som är födda i Sverige, men jag är adopterad från ett annat land"
    Ja se där, då har du dina riktiga föräldrar i ett annat land. Då har du inte svenska föräldrar. Du har svenska adoptivföräldrar, det är skillnad...
    Jag tänker också rösta på SD och anser att man inte ska blanda ihop att vara svensk med att ha ett svenskt utseende.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!