• emmy

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-20 19:26:50 följande:
    Ja precis, men att det nu finns speciella inriktingar på lärarprogrammet där man läser till SFI lärare, samt en helt fristående program på Sthlm universitet, där man läser till SFI lärare.
    Det hade jag inte koll på, det är ju absolut positivt enligt min åsikt!
  • emmy

Oj, ta nu inte trollandet på allvar!   :) 

• emmy
    ohyeahitsme skrev 2010-08-20 20:40:31 följande:
    Okej, om jag skriver ett inlägg som har med tråden att göra då.

Kriminalpolitik
    Vi har ju sett ett ganska kraftigt uppsving vad gäller brottslighet i Sverige. I USA har man ett system "three strikes out". Dvs, när man hamnar i domstol en tredje gång för ett brott så har rättegången möjlighet att döma personen till fängelse på 25 år till livstid. har man bränt tre chanser i livet att göra rätt, så anses man ha försuttit sin chans.

Tankar kring det?

Bakom varje brott finns (minst) ett brottsoffer...
    I USA så gäller detta även om man snor ett kexchoklad vid tre tillfällen vilket inte känns särskilt trevligt. En sådan lag måste ju stå i proportion till brottets omfattning.
  • emmy

Straffen för både det ena och det andra behöver skärpas rejält det är en sak som är säker iaf.  Som det ser ut nu skulle ju en våldtäktsman nästintill kunna tycka att det var värt att chansa. :S

• emmy
    Marlean skrev 2010-08-20 21:41:00 följande:
    Visst ska det finnas en tråd för de som röstar för SD också, tyvärr blir de inte mycket klokare för det. Missnöjespartier har lätt att få vissa personers röster tyvärr...
    Hur ska de som är missnöjda med alla andra partier i vissa frågor rösta enligt dig då? Ska de rösta blankt så att regerande politiker inte har en aning om åt vilket håll missnöjet är riktat? Om SD kommer in i riksdagen vet övriga partier åtminstone var i missnöjet ligger och vad de behöver fixa till i sina program för att få över dessa väljare till sig.
  • emmy
    LaMoi skrev 2010-08-20 21:42:46 följande:
    Inte så konstigt kanske?? Vad har IDIOTERNA visat.. att de är rasister!

Som någon annan skrev.. att man inte ska lägga pengar på invandrare utan till skola och vård... herregud säger jag bara! Hur vore det om det blev krig i sverige och vi var tvungna att flytta någon annanstans... och dom där skulle hata oss för att vi var svenskar och inte kunde deras språk och hellre vill lägga pengar på annat ist för att rädda våra liv? Det är så egoistiskt så jag blir mörkrädd! Sjukt är vad det är!
    Detta har du förstås tagit reda på genom att grundligt läsa SDs partiprogram och inte aftonbladet? Diskussionerna på sandlådenivå har vi redan haft i femtioelva trådar, kan vi slippa dessa här tack?
  • emmy
    Marlean skrev 2010-08-20 21:50:04 följande:
    emmy Man kan ju engagera sig politiskt i ett icke rasistiskt baserat parti (det mest rasistiska av de "vanliga" är ju Fp) och förändra inifrån.
    Men vilken fantastisk idé, jag tror att jag går med i sossarna eller nej, varför inte göra det till en utmaning, jag går med i vänstern och försöker förändra deras parti inifrån! Självklart håller du med det parti du röstar på  i samtliga frågor på varenda punkt.
  • emmy

Sen vill jag att  ni som kommer in och skriker "rasist,  rasist "förklarar vad det är ni tycker är mest rasistiskt med SDs invandringspolitik?

• emmy
    LaMoi skrev 2010-08-20 21:58:53 följande:
    Är det någon som har sagt att jag utgår från aftonbladet? Nej det är du som utgår från att jag gör det! Jag läste innantill av vad några av  "er" har skrivit i tråden innan...  Jag hoppas innerligt att det här är en "sandlåde-tråd" Jag menar folk måste väl vara smartare än så här..
    Så du tycker att det är viktigare att vi tar in så många invandrare som möjligt? Är det inte rätt bra om vi stannar upp lite och kollar vad de senaste årtionenas invandring har gett för resultat och lägger pengarna på de invandrare som redan är här? Du tycker förstås att invandringspolitiken i Sverige har gett strålande resultat?
  • emmy
    Marlean skrev 2010-08-20 22:01:59 följande:
    emmy Så du håller med SD i varenda fråga? Grattis, det är nog mer än vad de flesta andra partimedlemmar gör. Partier består av medlemmar och deras åsikter bildar partiets åsikter.
    Snälla upplys mig om var jag påstått att jag håller med SD i alla frågor!
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!