Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

MirandaSthlm skrev 2010-08-20 23:03:24 följande:
    Typ samma här.
    Jag har varit gift med en jugoslav och pappan till min dotter är halvt tjeckisk så min dotter är alltså 25% tjeckisk.
    Och en av mina bästa killkompisar är arab. Och ändå röstar jag på SD men blir kallad rasist hela tiden!
    Problemet är att jag inte påstod det.
    Jag bad Jossan citera mig, där jag påstod det.
    För jag gillar inte att någon lägger ord i min mun.
    Jag väntar fortfarande på att bli citerade, när jag enligt Jossan påstod att alla som röstar på SD är rasister.

Och rent hypotetiskt är det inget som säger att man inte kan vara rasist bara för att man har en polare som är arab.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Uhngoliant skrev 2010-08-20 23:33:20 följande:
    En liten fundering är då de personer som inte är insatta i SD påstår att allt är rasistikst osv osv.... För att den och den partimedlemmen kommer från det och det partiet. Om man då granskar tex moderaterna så har de ju VERKLIGEN rent mjöl i påsen! Eller nä kanske inte:

Följande saker har moderaterna ställt till med:

• 1904–1918: Nej till allmän rösträtt.

• 1919: Nej till åtta timmars arbetsdag.

• 1927: Nej till folkskolereform.

• 1934: Nej till a–kassa.

• 1935: Nej till höjda folkpensioner.

• 1938: Nej till två veckors semester.

• 1946: Nej till fria skolmåltider.

• 1963: Nej till fri sjukvård.

• 1970: Nej till 40–timmars arbetsvecka.

• 1976: Nej till femte semesterveckan.

• 2004: Ja till sänkt a–kassa och sjukpenning.

• 1960–talet: Ja till apartheid. Moderaterna tog avstånd från alla sanktioner mot apartheidregimen i Sydafrika och var emot det svenska stödet till ANC.
    (Detta måste ju innebära att alla Moderater oxå är rasister???)
    • 1998: Nej till erkännande av homosexuellas rättigheter inom EU. EU–parlamentet röstade för ett erkännande av homosexuellas rättigheter, men de moderata ledamöterna röstade nej.
    (Hmmmm?)
    Ok?

Och därför röstar du på SD?
    Mycket av det du skriver där, är ju precis det SD står för idag.
    Vad gillar du med SD's politik?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    SunnyBunny skrev 2010-08-21 00:29:08 följande:
    Jag håller med om att vi måste minska invandringen, vi ska ta hand om dem vi har idag, och ge en chans att mer männsikor ska få arbete och tak över huvudet. Läste nyligen att sverige ska börja/börjat med arbetsinvandring och det känns helt galet! Hur många är inte arbetslösa i vårat land redan???

Jag vill att det svenska arvet ska finnas kvar och inte suddas ut. Tycker det är skrämmande när barnen i vissa skolor inte ens får ha sin avslutningar i svenska kyrkan utan måste gå till neutral plats och inte sjunga vissa sånger för då är de rasister. Jag står mot ett förbud mot huvudbonad, speciellt ute i arbetet, och även att vissa ska ha "ledig" tid under vissa perioder och går ifrån arbetet och be tex.

Om man kommer hit och gör brott ska straffet vara utvisning direkt. Tror dem även står för att man ska lägga ut pedofiler på offentliga listor som man kan läsa! Orkar inte fortsätta just nu, men det är en del av sakerna jag själv står för. Sorry om det är lite rörigt, är lite trött just nu;)
    Det svenska arvet håller inte på att "suddas ut".

Avslutningar i kyrkan och nationalsången har inget alls med invandring eller invandrare att göra, varför envisas människor med att påstå detta?
    De som ställer sig starkast emot kyrkliga avslutningar i Sverige, är ateister.
    Skolan ska vara religiöst obunden.
    Var du ute på Nationaldagen? Gissa vilka som firade den mest? Det var inte svenskar, som antagligen satt hemma och muttrade över att man inte "FÅR" sjunga nationalsången, medan många invandrare glatt sjöng den på gator och torg.

Hela grejen kring SD känns så bara så fel.
    Ni har fallit för en massa propaganda och SD försöker skrämma upp folk med den hotade islamieringen, överdrivna siffror och folk verkar tro, att bara för att de tjatar om det, så skulle de värna om vårt land mer än någon annan?

Jag väntar fortfarande på att det ska börja pratas SD's politik här inne.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place

Jag ska också starta en tråd där jag tänjer på sanningen i mina argument och håller de som inte håller med mig får inte skriva i min tråd.

Och sluta snacka "mångkulturellt våld" våld är våld, ok?
    När en skinnskalle misshandlar en invandrare så är det "bara" våld, men när en invandrare misshandlar en skinnskalle är våldet mångkulturellt?

Jag förstår inte denna perversa fixering vid att skilja på folk och folk. Vi bor alla i detta land, det ligger i allas intresse att samhället fungerar. Vilket det gör, brottsligheten har sjunkit rent generellt, majoriteten av människor är fredliga, vi har ett problem med utanförskap som givetvis ska hanteras, men inte genom att kränka människors rättigheter.

SD's Sverige blir en light version av typ Saudi arabien, fast med röda stugor och "fändernas kyrka".

Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    livet leker skrev 2010-08-21 09:30:52 följande:
    Till o med invandrare röstar på SD för att dom har fått nog.
    Invandrare röstar på alla partier.
    Precis som svenskar.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 11:02:33 följande:
    Därmed har du precis erkänt att SD är ett parti som vilket annat som helst. Fall på eget grepp!
    Har jag påstått annat?
    Du har två gånger kommit med olika påståenden eller misstolkningar ang mina inlägg.
    Sluta med det tack.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Uhngoliant skrev 2010-08-21 10:21:51 följande:
    Oj du är inte spå insatt i SD va?

Syftet med mitt inlägg var att visa att det finns andra partier som de väldresserade fåren anser som "rumsrena" som gjort betydligt värre saker än SD. Och om nu SD är så farliga för att de inte vill släppa in invandrare så är väl ändå Moderaterna värre som har förstört för alla innom Sveriges gränser i 100 år!

Vad jag gillar med SDs politik?
    SD är det partiet som stämmer mest in på mina hjärtefrågor därför väljer jag SD.
    Jo, jag är mycket insatt i SD.

Du däremot verkar inte vara det eftersom du inte alls förstod mitt inlägg.
    SD vill frånta homosexuella rätten att ingå äktenskap, Björn Söder beskriver detta som en abnormalitet, man vill också förbjuda dem att adoptera barn.
    Övriga som inte kan få barn naturlig väg får adoptera, men helst inte utanför Europa (förbudet hävdes 03 men det finns fortfarande restriktioner), vill man adoptera utanför Europa, vill SD neka dig adoptionsstöd.

Det var ett exempel på bemötandet i din text.
    Vill du ha mer?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    SaraA2 skrev 2010-08-21 11:23:59 följande:
    När de germanska folken kom till Afrika för första gång så var afrikaner kvar på samma nivå som vi var på under stenåldern. Afrika kan aldrig räddas idag för Afrikas befolkning är inte kapabla att hantera ett västerländskt samhälle, och det är jävligt inhumant att försöka tvinga det på dem.
    Asiaterna i Kina och Japan var förvisso intelligenta personer, men när vi kom dit för några hundra år sedan så hade de inte utvecklas en tum på flera tusentals år. Med ett utbyte mellan de mest framstående kulturerna och folken i världen lyckades Asien blomstra, bli rikt och utvecklas till vad det är idag.

Det ligger inte i invandrares intresse att få detta samhälle att fungera - då hade de inte uttalat systematiskt attackerat samhällsviktiga transporter som kollektivtrafik, brandkår, ambulans och polis på ren djävulskap, de hade inte tuttat eld på skolorna runt om i Sverige, de hade inte samlats i gäng för att medvetet attackera den svenska befolkningen, förnedra människor som inte kan försvara sig med etniciteten som främsta skällsord, de hade inte utstuderat våldtagit endast svenska kvinnor för att de anser att de ändå är lägre stående än dem själva och deras egna kvinnor.

Må så vara att det finns någon missvisande statistik att endast 5% av alla invandrare varit misstänkta för brott, det betyder inte att de andra 95% inte är brottsliga på något vis. Utan en klar sammanställning av mörkertalet så är din statistik inte ens värd att tända kaminen med.

Det finns också statistik som visar att invandrare är betydligt mycket med benägna att begå kriminella handlingar än den svenska befolkningen, men den smakade kanske inte tillräckligt bra för att ta med?

Och börja inte påstå att det är en klasskillnad, för det är inte där problemet ligger. Visst är de en del av underklassen i Sverige, ihop med väldigt många svenskar idag, men när det uppstår problem så är orsaken främst etnisk.
    Obegåvade och mindre intelligenta (och ja, det finns klar statistik över intelligensskillnaden mellan olika folkgrupper i världen, så det är ingen subjektiv åsikt från min sida) folkslag har en benägenhet att misslyckas i den svenska skolan som är på en alldeles för hög nivå för många av MENA-folken, vilket gör att de hamnar utanför samhället utan utbildning eftersom de inte är intelligenta nog att rent generellt sett kunna tävla med den ursprungliga befolkningen. Det var tal för några år sedan om att man skulle sänka kraven för betyg i vissa skolor där det gick flest invandrarungdomar eftersom, trots massor med extra pengar och extrainsatser så lyckades man inte höja medelsnittbetyget i klasserna - tack och lov blev det ett jävla liv då, eftersom det de facto gör systemet otroligt orättvist för de som tillhör de mer begåvade folken som får arbeta hårdare för att komma in på gymnasiet. Det gillade inte folk så förslaget slopades.
    Det ihop med att man ser en direkt koppling mellan att hänge sig åt kriminalitet ihop med intelligensnivå gör ju saken rätt uppenbar. Det är skillnad på folk och folk, och det är inte vi som gör dem till kriminella - de har alla etniska förutsättningar att lyckas med det själv.

Denna inhumana politik som förs där alla ska tävla på samma villkor och ha samma krav, samma skyldigheter och samma rättigheter när det finns så stora skillnader mellan folkslag och deras förmåga att  kunna klara av att möta dessa förväntningar har skapat det mångkulturella samhälle vi har idag och som är på väg att gå käppätt åt helvete, på ren svenska.
    Detta trams bemöter jag med nöje senare i kväll.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 12:45:19 följande:
    Denna tråd är inte en försvarstråd utan en anhängartråd. Respektera detta tack!
    Jag respekterar detta när ni slutar presenterar osanningar som sanningar.
    Någon mer påpekade detta för några sidor sedan.
    Det är faktiskt inte ok att gör så.

Vill ni diskutera SD's politik gör det då.
    Sitt inte och påstå en massa saker som helt enkelt inte är sanna.
    Åsikter får man ha, givetvis. Men som sagt, håll er till sanningen.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Joppis skrev 2010-08-21 13:19:34 följande:
    För att du alltid talar sanning eller vad?
    Nej, för att när man säger att man minsann vet att vissa folkgrupper är mer intelligenta än andra och att alla som ogillar SD bor i fina villaområden och aldrig satt sin fot nära en invandrare, så ljuger man.

Min åsikt är personlig. Men jag brukar faktiskt akta mig för att kalla den för universiell sanning. Likaså påståenden jag inte har källa på.
    Beautifully Human
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!