• emmy

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

StilaM skrev 2010-08-20 22:48:43 följande:
    Mmmm. Fast min farmor är ryss, min sambo utomeuropé och hälften av mina vänner likaså. Dessutom är jag normalbegåvad och välutbildad och har en normal dos empati. Med andra ord kommer jag aldrig att rösta på SD.
    Du tycker förstås också att de områden som är väldigt invandrartäta är väl fungerande och du bor redan i ett av dessa eller planerar att bosätta dig där inom snar framtid för att uppleva mångkulturen på nära håll? Dina barn kan ju då få chansen att gå på en av de väl fungerande skolorna där och få riktiga toppbetyg som de andra eleverna? 

Anser ni som är "mot" att det är en bra idé att låta inv,politiken fortsätta se ut som den gjort ett tag nu?  
  • emmy
    ohyeahitsme skrev 2010-08-20 22:56:27 följande:
    Jag har också råkat ut för rasister några gånger. Fast de har inte bara pratat om mig, utan hotat mig pga mitt ursprung. De har inte dunkat mig i ryggen och sagt att jag är okej, utan kränkt mig på olika sätt. Vad än värre är, är att det verkar bli allt mer okej att vara rasist i Sverige, jag hoppas att Sverigedemokraterna kan ändra på det.
    WORD på den!
  • emmy
    Ceka86 skrev 2010-08-20 23:03:21 följande:

Lycka till med era röstande. Vi kan väll ta upp detta ämne igen om 4 år, för då kan vi se resultat av vad SD åstad kommit och hur långt de har kommit.

Rätta mig gärna om jag har fel men år 2006 så blev många SD kommunala kandidater utsparkade för att de kunde inte göra sitt jobb och vistte inte hur de skulle göra dessutom var de bidragsfuskare, förtidspensionärer och alkoholister. Jag både i Karlskrona då där SD var starkast.

Haha själv är du förstås hjärnkirurg? Gå och lägg dig, it's past your bedtime!
  • emmy
    StilaM skrev 2010-08-20 23:17:31 följande:
    Javisst. Bor i Botkyrka. Många bra skolor. Tenstas grundskolor och gymnasium är förövrigt utmärkta och får goda vitsord från Stockholm stads skolinspektion. Och vet du: invandrare är inte läskiga!

Klart det finns problem med integrationen i Sverige, men lösningen är inte att skicka hem alla invandrare, stänga gränserna och börja leka i incest-pölen. Vi svenskar är inte alltid så förträffliga som vi gärna vill tro, och lite nya perspektiv ger oss mycket. Jag är heller inget fan av hårda-nypor-retoriken. Tycker bara att det låter som en evig loop av Fox News...
    Jag är uppvuxen i invandrartätt omr. bor även nu i ett. Jag vet att invandrare inte är läskiga, jag känner ett flertal och är släkt med några hör och häpna! Däremot anser jag att religion i de flesta former är läskigt och att vissa typer av kulturer är läskiga.

Vem är det som sympatiserar med åsikten att skicka hem alla invandrare? Jag tror inte att vi är många här som håller med SDs politik till den grad att vi anser att de bör regera landet. Jag kan öppet säga att de har några creepy åsikter men det finns i alla partier.
  • emmy
    Ammi84 skrev 2010-08-20 23:22:20 följande:
    Ja, jag se det som krönkning då jag ALDRIG ens antytt att jag skulle ha problem hemma utan hon tog för givet att kommer en muslimsk tjej inte till skolan så har hon blivit bortgift. Det kunde finnas femtioelva andra anledningar till rf jag inte dök upp, men hon drog endast denna!

Jag säger att det är typiskt muslimskt då det är den uppväxten jag och de andra tjejerna i min släkt haft. HU rdina vänner blivit behandlade handlar enligt mig mer om deras manliga släktingars förhållningssätt till kvinnor och inte hur islam ser på kvinnan. Det finns ju svenska män (SD-anhängare bland annat) som anser att kvinna ska stanna hemma och föda barn och uppfostra dessa. Eller är dessa män kanske smygmuslimer...?
    Hur ska jag kunna veta varför inet andra muslimska tjejer i slöja går ut...ta och fråga dem istället för att dra egna slutsatser. Jag talar bara om vad jag som muslimskt tjej har upplevt, i samhället och i min familj.

Det där med brotten...som sagt och skrivet flera ggr tidigare. Invandrare döms och anklagas i större grad än "svenskar", spciellt invandrar ungdomar av det manliga könet. Att begå brott har INGENTING med etnicitet att göra för då skulle ju i princip ALLA utanför Sveariket vara kriminella! Alternativt...du har större chans att bli kriminell på din semsterresa till Thailand då du under den perioden kommer vara invandrare i ett annat land...
    Jag har redan berättat hur mina upplevelser ser ut och mitt svar blir således att jag tror att muslimska tjejer (med slöja) aldrig syns ute på kvällar pga att de inte får/ det anses olämpligt/ de drar skm över familjen om de "ränner" ute.

Att jag frågar dig vad du tror beror på att du menar på att din typ av uppväxt är vanlig bland muslimska tjejer, är det så borde de väl synas ute? Jag är bara ute efter en logisk förklaring, jag tror inte att du sitter inne med hemliga svar för att du råkar vara muslim...
  • emmy
    Ceka86 skrev 2010-08-20 23:25:11 följande:
    Ja, jag har alla fall sunt förnuft till skillnad mot andra...  Vi får se vem som har rätt eller fel om ett par år. Jag har åtimnstone fakta. Du lägger ner tid på att motbevisa mig men inte att bevisa att ni har andra saker i åtanke.
    Ja, eftersom det är väldigt liten chans att SD faktiskt haft särskilt stort inflytande inom några år så ska det bli väldigt intressant att se om du har ändrat åsikt då!
  • emmy
    Ceka86 skrev 2010-08-20 23:30:54 följande:
    Jag tänker starta en parti där jag kommer sänka rejält alkohol skatt och priserna på alkoholen. Dessutom tar jag bort monopol på Systembolaget. Det ska vara billigare att köpa här än i Tyskland och Danmark. Då kommer polisen ha mindre jobb att jaga smugglare. Då kommer krimnaliteten minska rejält och brottsligheten.

Vad tycker ni om förslaget?? Kommer jag att komma in i riksdagen med denna mål.
    Haha...men det är vi som röstar på SD som är alkoholister! Jag kan inte bestämma mig för om du är ett troll eller bara född rolig! *s*
  • emmy
    Fru U skrev 2010-08-20 23:39:35 följande:
    Var jag bor eller inte bor är något du får fortsätta undra över.
    Vellinge? ;)
  • emmy
    Fru U skrev 2010-08-20 23:43:25 följande:
    Tyvärr är det vanligt att tjejer inte får samma frihet som pojkar. Herrgården (som ni nog hört talas om) där har förvaltarna bestämt att man betalar för vad nu än barnen kan tänkas vilja göra (tex medlemskap i en fotbollsklubb och den typen av grejer) men det är mest pojkar som tagit del av detta.

Men trots det så är fler som får frihet än som inte får det.
    Men om det är fler som får det borde man väl åtminstone ha sett EN slöbärande tjej ute om kvällen utan manligt "förkläde". Jag tycker att det tyder på att det är tvärtom?
  • emmy
    LaMoi skrev 2010-08-20 23:52:53 följande:
    Nej har jag sagt det? Nu är det du som är väldigt löjlig, vad är du för någon att kalla mig för idiot? Känner du mig?
    Jag gillar inte Sverigedemokraternas poilitik.. visst vissa delar kan vara vettiga det kan till och med jag erkänna. Men i grund och botten är det ett nationalistiskt parti som vill ha bort invandringen. Är det rätt att någon ska förbjuda att man ska få gifta sig med vem man vill? Är det rätt att förbjuda de invandrare som bor i vårt land inte får ha kvar deras religion? Är det rätt att någon överhuvudtaget ska få bestämma vilket barn jag ska få adoptera genom att ta bort stöd för dessa ekonomiskt?
    Jag tycker att det inte låter som någon bra politik och vill verkligen inte bo i ett land som förespråkar okunskap!
    Jag tänker mer såhär, om något av de mer "normala/mainstream" partierna får en liten touch av sverigedemokratisk inv.politik så hade det varit perfekt! Som sagt så är vi nog inte många som tycker att SD bör sitta på "tronen"eftersom de har några åsikter som är lite knepiga! De behöver vara med och röra om bara.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!