• Fru U

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

MirandaSthlm skrev 2010-08-21 12:43:06 följande:
    Så vi syns i en annan tråd! Inte just i denna.

Tack!
    Nix.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Happiness skrev 2010-08-21 12:39:53 följande:
    Åter igen allt är inte politik först och främst. Du kan ju inte göra eller säga vad som helst för att sen komma med argumentet: "ja men det är ju politik". Du kan snacka om politik hur mycket du vill men är något tex olagligt och straffbart ja då blir det fängelse hur mycket du än snackar ordet politik. Förstår du mig nu? Och det är dit jag vill komma och det är det jag menar.

.....man kan inte gömma sig bakom ordet politik i allalägen. Du kan ju tycka att vissa allt är politik men det är ju ganska sekundärt om det är så att något är tex olagligt eller oetiskt. Sen om det är politik eller inte är ganska ointressant. Korsfästning var ju definitivt en politisk handling men det skulle ju näppeligen vara först och främst olagligt att gå och korsfästa sin granne. Hoppas du fattar vad jag menar nu....att säga att allt är politik är lika meningslöst som att säga att allt är verkligt typ. Ja och liksom?
    Jag håller inte med dig. Lagar är definitivt politiska. Likaså rättsväsendet, särskilt med tanke på att det sitter politiskt valda med i tingsrätten och dömer.

Jag förstår vad du menar men jag håller inte med.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Så vad är ett svensk sverige?

Varför skulle jag ha mer gemensamt med en kvinna för att båda har fittor än med en man?

I förlängningen skulle alltså sd gärna se att ensamstående kvinnor inte skaffar barn på egen hand m.h.a insemination, eller?

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    emmy skrev 2010-08-21 13:07:08 följande:
    De som röstar på SD ska smutskastas och hånas öppet (gärna med deras socioekonomiska status samt utbildningsnivå som bakgrund), de som röstar SD ska ha svårt att få tag i valsedlar och helst hindras från att rösta(alla medel är tillåtna). SD ska hindras från att nå ut till folket på alla tänkbara sätt, att andra partier säger att de aldrig kommer att samarbeta med SD oavsett hur folket röstar är fullt accepterat, SD smutskastas öppet i media utan att någon höjer ett ögonbryn. etc etc. Nästa steg är väl att sätta oss i läger tillsammans med andra som avviker från vad ni anser är normen?  :P
    Att ta bort röstsedlar och vägra sammarbete är inte i sann demokratisk anda och om man kommer på någon med det borde de åka ut med buller o bång.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    grunkan skrev 2010-08-21 13:20:09 följande:
    Jag tänker som jag har sagt i flera trådar nu, rösta på SD.

Och man ÄR inte svensk bara för att man är född i Sverige!

"Jag har svenska föräldrar som är födda i Sverige, men jag är adopterad från ett annat land"
    Ja se där, då har du dina riktiga föräldrar i ett annat land. Då har du inte svenska föräldrar. Du har svenska adoptivföräldrar, det är skillnad...
    Riktiga föräldrar?! Ja, jösses.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Jag tror att de flesta vill samma saker. Ha ett jobb, en trygghet, en bostad osv. Skillnaderna ligger i hur man vill uppnå de målen på ett samhällspolitiskt plan.

Jag hoppas ni gillar att vara hemmamammor med dålig lön om ni går tillbaka till arbetet för tyvärr tror jag att det är konsekvensen av sd's politik.

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    And3rsson skrev 2010-08-21 14:10:44 följande:
    Dom kallar SD rasister, men är det inte i självaverket dom andra som är det??
    Sd hyser inget hat mot någon.. Men dom andra partierna, kolla på dom?
    Man får inte tycka om sverige nuförtiden..
    Ta tillbax det som är svenskt, svensk tradition!

Ja tycker verkligen att man får ta seden dit man kommer...
    Men vem ska ha rätt att bestämma vad som är sed? Du? SD? Alla som bor här?
    Vem säger att man inte får tycka om Sverige?
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 14:22:30 följande:
    Man kan börja med att följa lagen. Det gör allt för sällan många med invandrarbakgrund. Tyvärr. Jag såg några chockerande (eller för mig inte så chockerande) saker precis när jag satt och undersökte en sak, det här var spännande...

Cool
    Självklart ska man följa svensk lag i Sverige. Gillar man inte lagarna får man arbeta för att de ska förändras inom det system vi har idag (jag har svårt för s.k civil olydnad).

Men det är sällan lagar som brukar åsyftas när man säger att man ska följa svensk sed, eller hur.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 14:34:06 följande:
    Lagar framförallt. Det är ju ingen slum att Sverigedemokraternas ledamöter hotas öppet av Original Gangsters t.ex, de är ett hot mot alla organiserade kriminella. Dessutom håller många invandrare på med grov organiserad brottslighet, vilket jag anser är fel.

Rånet i Västberga var väl inte så snällt. Media gör gärna rånarna till tuffa hjältar, men de anställda som nu har svårt att sova och mår skit psykiskt talas det inte mycket om.

Röstar man på något annat än Sverigedemokraterna tolkar jag det som att man antingen är dum, och då får jag försöka vara lite överseende. Eller att man tycker om brottslighet för att man själv inte har rent mjöl i påsen eller av andra anledningar gillar lite mer anarkistiska samhällen, och det respekterar jag. Jag förstår tanken.
    Okej, Det är inte det jag hör från andra som tänker rösta på SD utan då handlar sed om att ta i hand, skolavslutningar i kyrkan, alkoholdrickande mm.

Det talas sällan om offerna till brott.Tyvärr. 

Det finns inget parti som anser att det är okej med brottslighet. Som jag skrev tidigare så tror jag att de flesta har samma målbild (trygghet, jobb, bostad osv) men sättet att nå dit är det som skiljer oss åt och det är därför vi har flera olika partier  
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 15:14:08 följande:
    Ja, det är ju ingen slump att Brå valt att bara granska en femårsperiod. 12% låter inte så mycket i folks öron. Men i själva verket är det en skrämmande hög siffra och med tanke på att man bara mätt de brott dessa begått de senaste fem åren så inser man att siffran blir snedvriden.

Det innebär att enligt Brå är en invandrare som sitter inne för ett mord han begick för 5,5 år sedan inte kriminell. Jag tror att de flesta svenskar är av en annan uppfattning...
    Har man avtjänat sitt straff så är man inte kriminell om man inte fortsätter begå brott. Dock kan man ju aldrig ta bort att personen faktiskt har begått brott.
    Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!