• Fru U

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Jossan90 skrev 2010-08-20 22:39:40 följande:
    man kan inte ens få en jävla lägenhet nu för tiden. Vi är för många. Man får fan bo hemma tills man är 30 år nu för tiden.
    Och det är invandrarnas fel? Om du svarar ja får du gärna förklara varför.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Jossan90 skrev 2010-08-20 22:46:11 följande:
    Nej men politikerna. Vi släpper in för många.
    Jo men då säger du att mängden invandrare är skälet till att det är svårt att få hyresbostad (bostadsrätter finns på de flesta orter). Eller, det är inte det du menar? Jag är genuint intresserad av hur du tänker om just detta
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Vill bara klaragöra att jag inte frivilligt satte hjälpsam på denna tråd, det är min förbannade dator som inte gillar fl särdeles mycket

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Jossan90 skrev 2010-08-20 22:53:19 följande:
    Ja, tänk hela rosengård så många lägenheter. Men jag hade aldrig kunnat bosätta mig där nu. Men hade de varit 50/50 så hade de varit en helt annan sak. Så ja de har tagit många lägenhet.
    Varför skulle du inte kunna bosätta dig där nu? Det finns många områden på rosengård som är "normal-problemfria"
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 23:36:41 följande:
    Bor du där själv, du som är så smart som du säger dej vara?
    Var jag bor eller inte bor är något du får fortsätta undra över.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    emmy skrev 2010-08-20 23:36:57 följande:
    Att jag frågar dig vad du tror beror på att du menar på att din typ av uppväxt är vanlig bland muslimska tjejer, är det så borde de väl synas ute? Jag är bara ute efter en logisk förklaring, jag tror inte att du sitter inne med hemliga svar för att du råkar vara muslim...
    Tyvärr är det vanligt att tjejer inte får samma frihet som pojkar. Herrgården (som ni nog hört talas om) där har förvaltarna bestämt att man betalar för vad nu än barnen kan tänkas vilja göra (tex medlemskap i en fotbollsklubb och den typen av grejer) men det är mest pojkar som tagit del av detta.

Men trots det så är fler som får frihet än som inte får det.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 23:42:28 följande:
    Haha precis. Du verkar vara en riktigt översittartyp när man läser på din press om dej. Hur dryg får man vara som ser ner på mindre begåvade mäniskor. Kom ner från dina höga hästar och sluta tro att du är så mycket bättre än alla andra för du pluggat lite-.
    Jag citerar (dock inte ordagrant) "tar man åt sig behöver man jobba på sin självkänsla" och det står inte att jag ser ner på andra.

Jag är bättre, jag är bäst. Tycker du inte så om dig själv så beklagar jag.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    emmy skrev 2010-08-20 23:48:16 följande:
    Vellinge? ;)
    Jau e skauning
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 23:49:06 följande:
    Nej jag är inte bättre än nån annan. Varför är du det?
    Jag tycker det är oerhört beklagligt om man inte har så mycket självkänsla att man står sig själv närmast (barn undantagna), står man sig själv närmast ligger slutsatsen att man är bäst inte långt bort
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 23:51:27 följande:
    Precis.. är det så såvrt för dej att ha lite vanlig presstext eller måste du skylta med nåt? Och sen komma in här och leka besserwiser på en tråd du egentligen inte borde vara i.
    Det är inte dugg svårt men absolut jättetråkigt. Skylta? Har du  läst den har du valt att gå in där, ergo det är ingen skyltning.

Leka besserwisser? Jag ställde en ärligt menad fråga till jossan sen drog bland annat du igång med att fråga andra saker. You know, it takes two to tango.
    Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!