Inlägg från: MirandaSthlm |Visa alla inlägg
  • MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Jossan90 skrev 2010-09-05 23:09:24 följande:
    har redan så många ;)
    prata inte ens med henne. alla getingar i hennes bikupa har dött för vintern.
    Gillar du inte mina åsikter? Jobbigt för dej då.
  • MirandaSthlm
    Jossan90 skrev 2010-09-05 23:12:37 följande:
    haha ja det märks, vi igonerar henne då ;)
    mm jag ignorerar redan rose så det får bli posh next då. Solig
  • MirandaSthlm
    Hoppfull mamma skrev 2010-09-06 10:50:28 följande:
    Jag har en undran. Vi har ju fortfarande en viss del arbetskraftsinvandring. Ofta gäller det jobb där man ska ha hög utbildning tex läkare. Vore det inte bättre att satsa på att öka antagningsantalet till läkarlinjen här i sverige? Då skulle vi ju möjliggöra för de som redan är bosatta här att vidareutbilda sig och faktiskt få ett jobb i slutänden.

En annan fundering. Varför tror alla att SD anhängare vill utvisa alla människor i sverige som har en annan etnisk bakgrund? Dom människor som befinner sig här, som är svenska medborgare ska väl GIVETVIS stanna precis där dom är. Det är ju framtidens invandring som ska begränsas.
    Dom vrider orden ur led.. därför svarar dom inte på vissa saker när det inte funkar.
  • MirandaSthlm

Ännu ett skäl att verkligen demokratin är på topp.... NOT!!

Sverigedemokraterna
    Allvarlig attack från våldsvänstern

2010-09-05 20:37

Natten mellan fredagen och lördagen utsattes en före detta sverigedemokratisk kommunfullmäktigekandidat i Mariestad för en attack av den våldsamma vänsterorganisationen AFA (Antifascistisk aktion). Attacken bestod av en sönderslagen bil, flera knytnävsstora stenar inkastade genom fönstret samt  hotelser sprayade med färg på husfasaden.

Marrlis Lundgren från Mariestad skrev i ett tidigt skede på för Sverigedemokraterna som kandidat, men avsade sig senare sin kandidatur av personliga skäl. Trots detta så blev hon och hennes familj natten till lördag utsatt för en mycket allvarlig attack av den demokratiföraktande våldsorganisationen AFA. Det var Marrlis son som fick ta den största smällen genom att hans bil fick alla rutor krossade och det var dessutom in genom hans sovrumsfönster som flera stora stenar kastades. AFA lämnade också bakom sig ett hot riktat till den före detta KF-kandidaten och hennes familj:

Tänk på familjen, Marrlis! /AFA

Hotet var sprayat med stora bokstäver på husets fasad.

Distriktsordförande Josef Fransson kommenterar:

- Mina tankar går nu till Marrlis och hennes familj. Eftersom jag själv blivit utsatt för en snarlik händelse så vet jag hur hjälplös man känner sig när man drabbas av de som förkastar demokratin. Jag hoppas och tror att samtliga partier i Mariestad förbehållslöst tar avstånd från denna händelse. Det är viktigt att alla markerar sin avsky för de som inte respekterar allas olika åsikter.

Marrlis Lundgren kommenterar:

- Idag rör sig massor av känslor inom mig. Starkt obehag och rädsla blandas med frustration över att man inte tycks få ha sina åsikter i fred i detta land. Att de ger sig på, inte bara mig, utan också min son gör att detta vidriga tilltag känns extra hemskt.

Sverigedemokraternas valsedel för Mariestad toppas nu av Gabriella Svensson som kommenterar händelsen så här:

- Dessa fascister vill tysta oliktänkande och det är vid sådana här prövningar det är viktigare än någonsin att rakryggat stå upp för demokratin och yttrandefriheten. Låter man sig skrämmas så har de mörka krafterna segrat och det ligger i hela samhällets intresse att ta avstånd från detta våld.
  • MirandaSthlm

En ansvarsfull invandringspolitik

I vårt Sverige är frihet och öppenhet självklarheter. I vårt Sverige värnas det svenska kulturarvet, ett folkhem byggt på en gemensam värdegrund och svenskarnas rätt att utveckla sin kultur på egna villkor. I vårt Sverige hjälper vi människor i nöd, men den svenska välfärden och landets välbefinnande kommer i första hand. I vårt Sverige förs en ansvarsfull invandringspolitik.

I dagens Sverige förs en djupt oansvarig invandrings- och integrationspolitik. Vårt land har tagit emot alltför många invandrare på för kort tid, och endast en mindre del har varit flyktingar under FN:s Genèvekonvention. Detta har orsakat omfattande ekonomiska, sociala och kulturella problem, samtidigt som det minskat vårt utrymme för att förbättra stödet till de verkligt nödlidande människorna runt om i världen.

Den oansvariga och kravlösa svenska integrations- och invandringspolitiken har även gett upphov till segregation, rotlöshet, kriminalitet och ökade motsättningar. Den mångkulturella samhällsordningen är i dag ett allvarligt hot mot den inre sammanhållning och stabilitet som utgör grunden för hela den solidariska svenska välfärdsmodellen.

Som ett första steg mot en mer ansvarsfull och hållbar invandrings- och flyktingpolitik lovar Sverigedemokraterna att under den kommande mandatperioden prioritera arbetet för att få igenom följande förändringar:

En kraftig begränsning av asyl- och anhöriginvandringens omfattning till en nivå som inte är högre än den i våra grannländer Danmark och Finland. En återgång till den assimileringspolitik som gällde fram till mitten av 1970-talet och som innebär att det är invandrarna som skall anpassa sig till det svenska samhället och inte tvärtom. Ett kraftigt utökat stöd till FN:s flyktingorgan, UNHCR, och de miljontals verkligt nödlidande flyktingar i världen som saknar möjligheter och resurser att ta sig ifrån konfliktområdenas närhet.
  • MirandaSthlm

ser varken heil hitler eller att nån ska slängas ut.

• MirandaSthlm
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-06 16:42:29 följande:
    SD skriver, att i strävan efter ett homogent Sverige, ska invandrare assimileras, om inte detta är möjligt, återstår "återvandring".

Alltså bli som oss eller flytta hem.
    Inte coolt.
    vart då
  • MirandaSthlm
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-06 16:43:56 följande:
    Jag har aldrig sett någon "SD hatare" som uttryckt en sådan tro, men ok.
    du skrev ju precis det själv.
  • MirandaSthlm
    Jossan90 skrev 2010-09-06 16:42:56 följande:
    Nä precis, men många SD hatare tro att vi bara ska slänga ut allihopa.
    ja men dom går på hörsägnen och vrider ord ur led.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!