Inlägg från: ohyeahitsme |Visa alla inlägg
  • ohyeahitsme

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Mamma till V 08 skrev 2010-08-20 22:25:02 följande:
    Jag tittade på Lena Sundströms program "de kallas rasister2 & för mig är det solklart att SD i grunden är ett rasistiskt parti. De som säger "jag är inte rasist", men röstar på SD måste verkligen vara grundlurade eller bara lite mindre begåvade.
    Med Danskhataren Lena Sundström? Vilken opartisk information... Glad

Bara för att man inte vill öppna gränserna för alla människor i hela världen så är man inte rasist. Du kan ju annars ge oss alla här på FL din hemadress så åker alla som vill hem till dig ikväll. Det är väl okej? Du tycker inte om oss om vi inte får bo med din familj i ditt hem. Faktum är att du nog helst av allt vill utrota oss eftersom du inte släpper in en massa okända människor i ditt hem...
  • ohyeahitsme
    DorisD skrev 2010-08-20 22:41:12 följande:
    Tycker bara det är så sjukt sorgligt att det ev finns 4% av vår befolkning som:
    1 - tycker att invandrarpolitiken är absolut det viktigaste och mest avgörande valfrågan. Det finns så EXTREMT mycket viktigare frågor att ta ställningt till!
    2 - på fullaste allvar tror att SDs politik i frågan kommer lösa något.
    3 - går på så mycket skräppropaganda. Snabb fix på stora, komplexa problem FINNS inte!
    1. Jag väljer att rösta på SD för deras kriminalpolitik, inte för deras invandringspolitik, i första hand. Så nej, det är inte den viktigaste frågan för mig.
    2. Ja, jag tror på deras koncept eftersom delar av deras idéer prövats på annat håll och visat sig FUNGERA. I både Danmark och i Norge vad gäller invandring och i USA vad gäller kriminalpolitik.
    3. Det är långt ifrån en snabbfix, men ett steg i rätt riktning mot en hållbar framtid.
  • ohyeahitsme
    StilaM skrev 2010-08-20 22:46:11 följande:
    Det tycker nog samerna också. Och jag förutsätter att du är av germanskt ursprung, med svenska rötter från senast 900-talet.
    Samerna är inte urbefolkning i södra två fjärdedelarna av Sverige, även om många verkar gå och tro det. Det har inte bott samer i Svealand eller Götaland. Svenskar är ursprungsbefolkningen där de flesta svenskar lever och bor.
  • ohyeahitsme
    StilaM skrev 2010-08-20 22:51:10 följande:
    Öh? Inga samer i Svealand? Har du gått i skola?
    Ja, jag har gått i skola. Och jag har dessutom lärt om och lärt rätt. Samer bodde i det som idag kallas Lappland (därav namnet Lappland), Norrbotten, Västerbotten, Österbotten (Finland) och på Kolahalvön.
  • ohyeahitsme
    Thi 08 skrev 2010-08-20 22:53:46 följande:
    Min man är chilenare och kom hit 84. han har råkat ut för diverse rasister som sitter i samma rum som honom (enda invandraren) och pratar skit om invandrare. Sedan dunkar de honom i ryggen och säger "men DU är annorlunda, dig känner vi, du är bra". Om man känner några invandrare och tycker om dem, utesluter det att man är rasist?
    Jag har också råkat ut för rasister några gånger. Fast de har inte bara pratat om mig, utan hotat mig pga mitt ursprung. De har inte dunkat mig i ryggen och sagt att jag är okej, utan kränkt mig på olika sätt. Vad än värre är, är att det verkar bli allt mer okej att vara rasist i Sverige, jag hoppas att Sverigedemokraterna kan ändra på det.
  • ohyeahitsme
    StilaM skrev 2010-08-20 22:56:41 följande:
    Så de samer som bor i Dalarna är helt enkelt förvirrade? Och de jämtländska samerna med?
    Haha, ja, det bor samer här i Stockholm också och det bor svenskar i Norrland. Inte förvirrade, men vi pratade om ursprungsbefolkning, inte sant? Du påstod att samer är den svenska ursprungsbefolkningen, det är osant. Samer är en av Sveriges två ursprungsbefolkningar, en ursprungsbefolkning som blivit mycket illa behandlad dessutom.

Håll dig till fakta så slipper du ljuga, det är bara pinsamt...
  • ohyeahitsme
    Jossan90 skrev 2010-08-20 22:58:41 följande:
    jag har också blivit kränkt pga mitt ursprung och jag är svensk! Blivit kallad svenne och har suttit i samma rum med massa indvandrare som har snackat skit om sverige..
    Ja, det var min poäng, jag är svensk och jag har råkat ut för svenskfientlig rasism, precis som du...
  • ohyeahitsme
    Sixxty skrev 2010-08-20 23:02:10 följande:
    Men hur var det nu. Var inte bostadsbristen invandrarnas fel? Annars kan du alltid flytta hit upp, här rivs det hyreslägenheter.
    Haha, jaha, du bor i Norrland i obygden någonstans? Så du menar att hon ska tvingas flytta pga etniskt våld?

Dvs etnisk rensning, och vips har vi fått en förespråkare av folkrättsbrott i tråden. Välkommen!
  • ohyeahitsme
    StilaM skrev 2010-08-20 23:17:31 följande:
    Javisst. Bor i Botkyrka. Många bra skolor. Tenstas grundskolor och gymnasium är förövrigt utmärkta och får goda vitsord från Stockholm stads skolinspektion. Och vet du: invandrare är inte läskiga!

Klart det finns problem med integrationen i Sverige, men lösningen är inte att skicka hem alla invandrare, stänga gränserna och börja leka i incest-pölen. Vi svenskar är inte alltid så förträffliga som vi gärna vill tro, och lite nya perspektiv ger oss mycket. Jag är heller inget fan av hårda-nypor-retoriken. Tycker bara att det låter som en evig loop av Fox News...
    Låt mig gissa, typ Tullinge...
  • ohyeahitsme
    StilaM skrev 2010-08-20 23:05:56 följande:
    Samer som bor och alltid har bott i dessa områden. Inte à la jag är same och jobbar inom media i Stockholm, utan jag är same och driver min farfars farfars farfars renbruk eller fiske. Utöver samerna har Sverige ingen ursprungsbefolkning, utan rivaliserande stammar från huvudsakligen germanskt ursprung (men även annat ursprung) som kommit och gått, grundat städer och kulturer. Att tala om EN ursprungsbefolkning som är svensk är lika pinsamt som att tänka på att 4 % av Sveriges befolkning kan tänka sig att rösta på SD. 
    Enligt United Minds är det 6,5% som stöder SD nu, men ja, jag kan hålla med om att det är pinsamt att det inte är fler.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!