Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Kollektiv bestraffning comes to my mind...

Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbäver skrev 2010-08-20 15:58:28 följande:
    Jag SER ju aldrig några förslag på lösning, inga överhuvudtaget.

Nej, vissa som uppenbarligen inte alls har skäl och får avvisning går ofta och gömmer sig, blir papperslösa. MP vill ju ge dem PUT också. Tills nu så har dom ju gratis sjuk- och tandvård om jag inte minns fel?

Om SDs ekonomi håller återstår väl att se. Ingen vet ju nämligen vad invandringen kostar oss, men att det finns massor med miljarder att hämta in på fusket finns inget tvivel om. Nu kommer ju inte heller sd att få bestämma något i 4 år om du trodde det, däremot kommer dom ta upp problemen och ligga på övriga partier som iglar.

Angående papperslösa så tycker jag att den här debatten säger allt, speciellt hur pensionären i publiken ser på det.

">

" target="_blank">

Att man väljer att leva som "papperslös" istället för att återvända till hemlandet säger väl mer om situationen där, än om vår generositet?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 16:03:47 följande:
    20 miljoner pakistanier behöver hjälp akut.... ska vi ta hit alla dom + alla andra som behöver hjälp?

Låter ju fint men totalt omöjligt i vårt lilla land.
    Men...

Vem har sagt att vi ska göra det?
    Alla som röstar på SD känns mäkta dramatiska.
    I går fick jag höra att det pågår en etnisk rensning (av svenskar då) i Sverige och nu detta?
    Varför överdriver ni?

Inte ens det mest invandrarvänliga partiet i Sverige skulle säga "jo, ta hit 20 miljoner pakistanier".
    Debatten blir ju så oseriös.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbäver skrev 2010-08-20 16:13:48 följande:
    Så kan man ju också vända på det. Det är ju förövrigt inte våra problem heller, vi har ju regler på vilka som får komma in. Eller ska vi bryta mot reglerna?
    Nej, vi ska se över dem, genom att revolutionera MV.
    Det har jag ju redan sagt.
    De som behöver hjälp ska få stanna och detta ska utredas grundligare än i dag.
    Man ska, så snabbt som praktiskt möjligt, få en tolk på sitt eget språk.
    Ekonomiska skäl har aldrig varit ett skäl för asyl och detta måste skärpas, samtidigt som vi måste hjälpa många flyktingar som lever som IDP's i sitt hemland, att komma till Europa och söka asyl.

Och en massa annat.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbäver skrev 2010-08-20 16:13:48 följande:
    Så kan man ju också vända på det. Det är ju förövrigt inte våra problem heller, vi har ju regler på vilka som får komma in. Eller ska vi bryta mot reglerna?
    Och många blir nog papperslösa, pga de inhumana handläggningstiderna som MV har.
    Efter 5-6 år i Sverige får vissa ett beslut om utvisning. FEM, SEX ÅR!
    Om jag inte minns fel har Sverige kritiserats av FN för detta.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    emmy skrev 2010-08-20 16:22:34 följande:
    Haha...då har du inte läst miljöpartiets hjärndöda politik de vill att citat:  Alla människor skall ha rätt att leva och bo var de vill. Vi vill därför på sikt införa en helt fri in - och utvandring ur Sverige och övriga Europa.
    Och du tror på fullaste allvar att Sverige skulle bjuda in 20 miljoner pakistanier att bo här, eller ens bevilja 20 miljoner PUT?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbäver skrev 2010-08-20 16:30:05 följande:
    Ja, det är inte bra. Men man samlar ihop sina tusentals dollar och drar på eget bevåg. Alla tror uppenbarligen att man kommer in bara man tar sig hit.
    Och det måste man väl se med en smula ödmjukhet på?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbäver skrev 2010-08-20 16:32:59 följande:
    5-6 år bevisar ju bara att invandringen är åt helvete för stor.
    Nej, eftersom jag varit ombud vid ett par av dessa fall så vet jag att det inte handlar om tidsbrist hos MV.
    Det har handlat om att de gjort fel från början, inte kunnat skaffa tolkar m.m.
    Fler än en gång har man helt enkelt fått slänga de papper som finns och börja om från början.
    Nu senast gav MV en man utvisning i mars...SA DE.
    Mannen blev inte meddelad, fick förnyat ID kort från MV samt pengar en gång i månaden.
    Sedan blir han arresterad och satt i förvar i väntan på utvisning.
    Det visar sig att MV "råkat" ge honom avslag och utvisning efter två år, utan att ens intervjuat mannen.
    Han har nu ombetts överklaga det felaktiga beslutet.

And here we go again...
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 16:34:07 följande:
    Lika oseriöst att bedriva hetsjakt på svenskar som tänker rösta på SD... låter ju som det dom som söker politisk asyl får stå ut med i sina hemländer. Mao... demokratin funkar ju inte sådär jättebra här om man inte får rösta på vad man vill.
    Jag tycker inte det bedrivs någon hetsjakt på er.
    Ni får väl räkna med att få ert val ifrågasatt lika mycket som en vänstermänniska?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    emmy skrev 2010-08-20 16:50:58 följande:
    Någon frågade längre bak om man fick 8000 för att gå sfi, detta är siffror jag fick höra för bara några dagar sedan från en familjemedlem vars bekant tagit med sin flickvän hem från ett annat land. Inte 100 på att det var i Malmö men iaf i skåne helt säkert.

Jag vill också säga att jag inte som vissa verkar tro spenderar mina dagar med att spekulera över hur hemska människor invandrare är. Det är inte främst invandrarna som är problemet, det är invandringen och alltså politikerna. Svenska skolan i många områden är total KAOS och lärarna är ofta inte tillräckligt utbildade inom andraspråksinlärning. Samarbtetet med hemspråkslärarna är inte alls så utvecklat som det skulle behöva vara. Vi kanske behöver begränsa invandringen ordentligt/stoppa den under några år och lägga alla resurser på att få ordning på de människor vi redan har här och behöver utbildning?
    Well man får socialbidrag när man läser SFI, under förutsättning att man sköter studierna.
    Vad normen för bidraget är vet jag inte.
    Men det är knappast 8000 kr i fickpengar.

SFI är otillräckligt, håller med.
    Nu har universiteten börjat med speciella utbildningar för just SFI lärare, under lärarprogramet finns också inriktningen "svenska som andra språk".
    Man har haft stora problem med inkompetenta lärare (ibland knappt ens lärare).
    Men jag ser en förändring där.
    Samarbetet med hemspråkslärarna kan vi ju glömma helt om SD får något att säga till om, eftersom de då slopar den undervisningen helt.
    Beautifully Human
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!