Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

starsteffie skrev 2010-08-23 08:35:15 följande:
    :)
    Säg att du skämtar...
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    starsteffie skrev 2010-08-23 08:43:20 följande:
    Oj då...förstod du inte ironin kanske??
    Nej det gjorde jag inte.
    En smiley och en tumme upp är ganska intetsägande.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    starsteffie skrev 2010-08-23 08:49:53 följande:
    Men hallå!!

Vad gör du här inne???
    Förstod du inte vad TS skrev... DENNA TRÅD ÄR TILL OSS SOM ÄR FÖR SD!!
    SÅ gå du till en annan tråd & diskutera..kom inte hit här & ifrågasätt oss som röstar på SD.
    Vi går väl inte på dig eller??
    Du har inte läst tråden...gör det.

Jag går heller inte på er. Inte någonstans. Jag har svarat på frågor riktade till mig och när någon frågade efter källa till ett påstående gav jag det.

Är inte ute efter att tjafsa. Vad har du själv bidragit med?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Ökänd skrev 2010-08-23 08:48:23 följande:
    Starsteffie har en poäng. Kanske alla vi som är emot och "spottar skit" ska hålla oss härifrån ett tag? Man kan ju följa en tråd utan att skriva menar jag. Jag personligen tycker det skulle vara jätteintressant att få se alla SD:are härinne börja diskutera politik nämligen. Inget som hitills har skett. Och det förstår jag inte...
    Oh ja, jag har lekt med tanken många gånger.
    Men det kliar i fingrarna när jag ser osanningar presenterade som sanningar.
    Jag har också svårt att förstå varför de enda som diskuterar politik i tråden är de som "spottar skit".

Jag ska härmed ta LillaLolillas råd och sätta mig på händerna och följa den .... politiska diskussionen
    Låta naturen ha sin gång helt enkelt.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    starsteffie skrev 2010-08-23 08:55:29 följande:
    Bra!!!
    för det var verkligen inget skämt.
    Så varför frågade du om jag inte uppfattade ironin?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place

Ska vi hålla oss till fakta så säger ju faktiskt inte SD att de inte vill se homosexuella i vårt Sverige.
    De vill däremot förneka rättigheten att adoptera (eller på annat sätt skaffa barn), Björn Söder kallar det en abnormitet, och ingå äktenskap.

Det är dock illa nog för mig.

Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    livet leker skrev 2010-08-25 09:33:13 följande:
    Det tycker jag är jättebra, ge barnen ett normalt  liv!
    Ja men då är du också lite homofobisk ju.
    Eftersom du anser att ett bran inte kan ha ett normalt liv med homosexuella föräldrar.

Här, lite forskning i ämnet:

"I utredningen om homosexuellas situation i samhället (SOU 1984:63) konstaterades att man inte kunnat påvisa några skillnader mellan barn till homo- respektive heterosexuella föräldrar. Detta gällde oavsett om man studerat frågor som barnens könsidentitet eller deras relation till kamratgrupperna. Enligt utredningen fanns inte heller någon principiell skillnad mellan homo- och heterosexuella när det gäller lämplighet och kompetens som föräldrar.

Andra studier visar att barn till homosexuella för det första genomgår samma sexuella utveckling som barn till heterosexuella, för det andra får en traditionell sexuell identitet i samma utsträckning som barn till heterosexuella och för det tredje väljer könstypiska aktiviteter o.s.v. (Green, 1978; Green m fl, 1986; Hoeffer, 1981; Pruett, 1985).

Kurt Ernulf och Sune Innala är två svenska psykologer som forskar om barn och homosexuella föräldrar. De menar att föräldrarnas sexuella orientering inte förefaller ha någon betydelse för om barnen utvecklar psykiska eller sociala problem (Ernulf & Innala, 1991).

Det finns inget stöd för att barn till homosexuella föräldrar skulle utsättas för mobbing eller liknande på grund av föräldrarnas homosexualitet (Fishel, 1983; Ernulf & Innala, 1991).

Skillnader som noteras mellan homo- och heterosexuella mödrar är att de lesbiska förefaller amma sina barn längre. Lesbiska ensamstående mödrar inkluderar män i sina barns liv mer regelbundet än vad ensamstående heterosexuella mödrar gör (Kirkpatrick m fl, 1981; Kirkpatrick, 1987).

Det lesbiska paret har i jämförelse med såväl ensamstående lesbiska som ensamstående heterosexuella mödrar generellt större ekonomiska och emotionella resurser för att ge ett rikt familjeliv till sina barn. Att vara två vuxna ger naturligtvis möjlighet till mer uppmärksamhet och omsorg, som är till gagn för barnen (Kirkpatrick, 1987).

I studier där homosexuella fäder jämförts med heterosexuella finner man också stora likheter mellan grupperna, oavsett om man studerat hur de hanterar problem med barnen, ser på barnuppfostran eller är intima med barnen (Harris & Turner, 1985-1986; Keating & Brigman, 1986). Skillnader som noterats är att homosexuella fäder i några studier visat större "självkänsla" i fadersrollen än vad heterosexuella män gör (Bozett, 1989).

En vanlig föreställning är att homosexuella män i allmänhet skulle ha ett sexuellt intresse för barn. Undersökningar visar emellertid att homosexuella män, proportionellt sett, står för en mindre andel av förförelse och incest än vad heterosexuella män gör (Miller, 1979). "

http://www.anrell.nu/homo/fakta/barn.html

http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/409865-barn-till-lesbiska-far-farre-beteendestorningar

"En stor studie som pågått i nästan 25 år visar att barn som uppfostras av lesbiska föräldrar blir välanpassade och har färre beteeendestörningar än jämnåriga som lever med heteroföräldrar.

Studien, som publicerades på måndagen i medicinska tidsskriften Pediatrics, har följt 78 lesbiska par som fått barn genom spermadonationer. De har sedan regelbundet rapporterat hur deras barn mår och agerar utifrån ett antal givna frågor och intervjuer som används över hela världen för att bedöma barns välmående."

Så nu tycker jag det är ganska svart på vitt att SD har homofobiska tendenser. Detta är varför SD väcker så starka känslor, de diskriminerer.

Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place

Och hade det handlat om barnens bästa, som SD gärna vill få väljare att tro, så ser jag inte varför de ska vara föbjudna att ingå äktenskap.

Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    livet leker skrev 2010-08-25 10:01:02 följande:
    Gifta dig kan dom väl få göra, men inte skaffa barn.
    Nej inte enligt SD.

Läste du överhuvudtaget rapporterna jag citerade och länkade (gissar på nej).
    Beautifully Human
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!