Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Vill någon berätta vad detta betyder?

* Låt Sverige förbli Sverige
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet

Tacksamt för seriösa svar.

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    livet leker skrev 2010-08-25 14:01:27 följande:
    Så Jävla bra!!! Heja SD

www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inri...
    Jag får sån lust att starta ett parti som granskar pedofili-domen. Undrar vad det beteendet beror på? Svenskarnas KASSA/SJUKA syn på barn?!
  • I Blackrose I
    Ökänd skrev 2010-08-25 13:59:53 följande:
    Det var ett väldigt uttömmande inlägg.
    Tror han tog efter en annan medlems råd i en SD-diskussion för en stund sen och "Tömt" ut sig rejält.
  • I Blackrose I
    MirandaSthlm skrev 2010-08-25 14:15:08 följande:
    * Låt Sverige förbli Sverige
    Svar: precis som det låter. Vi ska ha kvar nationaldagen, svenska flaggans dag, midsommar,jul mm. Ja det som hör sverige till.

* En ansvarsfull invandringspolitik
    Svar: ta mera ansvar för dom som kommer hit så dom får ett bra boende, slipper vänta i år på svar om dom får stanna, ge dom jobb om de går, se till att dom har det bra helt enkelt.

* En trygg och kunskapsinriktad skola
    Svar: barnen ska känna sig trygga i skolan och även när dom tar sig dit och hem och tex mobbning ska motverkas samt våld, kränkningar mm.

* En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    Svar: ja den som är bäst kvalificerad ska få jobbet och det ska skapas mer jobb och jobb ska även tillsättas snabbare.

Men detta är ju bara min enskilda tolkning, jag kan ha  fel. Glad
    I C

Få se:

1. Hur/när Jul och midsommar blev svenska kan ju någon vänlig själ berätta för mig. Så att bevara Sverige svenskt betyder enligt SD INTE att man ska rensa landet från utlänningar/blattar ( Mena-folket/muslimer )? Obestämd

2. Så du menar att jag läste fel sist jag läste en SD-hemsida/blogg där det stod att man ska stoppa invandringen från "avlägsna" länder/kulturer?!

3. Även här verkar jag ha förstått det fel när jag tydligt och klart läste att man tydligen vill dra ner på religion-kunkspaerna när det gäller alla andra religioner förutom Kristendomen. Där ska man tydligen lägga ännu mera lektionstider.

4. Din tolkning var ju helt okej synd bara att det inte är i enlighet med vad SD menar.

Är du säkert på att du har förstått SDs Partiprogram?!
  • I Blackrose I
    Ökänd skrev 2010-08-25 14:25:08 följande:
    Undrar jag också. Jag har aldrig hört något parti ens diskutera det. Snacka om skrämselpropaganda.
    MOHAHA. Demon
  • I Blackrose I
    MirandaSthlm skrev 2010-08-25 14:28:29 följande:
    Rensa landet från inv? hur ska det gå till då?

strypa invandringen, inte strypa invandrarna.

klart vi inte ska ha enbart rkistendomen men kanske inte så mycket om andra religioner som finns nu.

det var min tolkning av dom frågorna du ställde.
    " En återgång till den assimileringspolitik som gällde fram till mitten av 1970-talet och som innebär att det är invandrarna som skall anpassa sig till det svenska samhället och inte tvärtom. " Citerad från SD-hemsidan

Förklara gärna vad citatet betyder. VAD ÄR DET utlänningarna ska anpassas/assimileras TILL?!

Kan även leta efter uttalandet om att utlänningar ska "lockas" till att flytta hem till sina hemländer och då menar man ju självklart Mena-folket.

• I Blackrose I
    MirandaSthlm skrev 2010-08-25 14:31:51 följande:
    Jag har iaf hört att många inv klagar på att svenska flaggans dag är rasistiskt och vill därför avskaffa den.

Men det är bara vad jag hört, har ej siffror eller statistik på det.
    Då bör du kolla upp öronen för jag som är utlänning och har en ganska stor umgänge som består till största del av invandrare har inte den uppfattningen.
  • I Blackrose I

Miranda

" Japp. man ska ta seden dit man kommer, inte ta med seden dit man kommer.
    Det vet ju varje svensk. Brukligt uttryck här hemma. "

Jag ställde en fråga. Vad är det invandrarna ska assimileras TILL?!

När du säger att du tänker rösta på SD men inte kan allt om dom så får det dig att framstå otroligt okunnig. Kanske dags och läsa lite om deras politi? Obestämd

• I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-25 14:44:49 följande:
    Ta seden dit man kommer är inte samma sak som att assimileras.
    Dessa människor borde åka en sväng till Argentina/Costa del sol och besöka sina landsmän säger jag bara.

Trångsynthet verkar dock vara en svenskt egenskap och det KOMMER JAG aldrig låta mig assimileras till. Aldrig nånsin.
  • I Blackrose I
    Miranda

Din sidfot stämmer bara till 50%.

Du kommer aldrig slå ner majoriteten av "svarta" ( Utlänningar/blattar ) men sättet du skriver och framstår dig själv så slår du helt klart ner dom vita eftersom du anser dig själv som SD-väljare stå för det svenska folket....
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!