MirandaSthlm skrev 2010-08-25 14:15:08 följande:
* Låt Sverige förbli Sverige
Svar: precis som det låter. Vi ska ha kvar nationaldagen, svenska flaggans dag, midsommar,jul mm. Ja det som hör sverige till.
* En ansvarsfull invandringspolitik
Svar: ta mera ansvar för dom som kommer hit så dom får ett bra boende, slipper vänta i år på svar om dom får stanna, ge dom jobb om de går, se till att dom har det bra helt enkelt.
* En trygg och kunskapsinriktad skola
Svar: barnen ska känna sig trygga i skolan och även när dom tar sig dit och hem och tex mobbning ska motverkas samt våld, kränkningar mm.
* En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
Svar: ja den som är bäst kvalificerad ska få jobbet och det ska skapas mer jobb och jobb ska även tillsättas snabbare.
Men detta är ju bara min enskilda tolkning, jag kan ha fel.
I C
Få se:
1. Hur/när Jul och midsommar blev svenska kan ju någon vänlig själ berätta för mig. Så att bevara Sverige svenskt betyder enligt SD INTE att man ska rensa landet från utlänningar/blattar ( Mena-folket/muslimer )?
2. Så du menar att jag läste fel sist jag läste en SD-hemsida/blogg där det stod att man ska stoppa invandringen från "avlägsna" länder/kulturer?!
3. Även här verkar jag ha förstått det fel när jag tydligt och klart läste att man tydligen vill dra ner på religion-kunkspaerna när det gäller alla andra religioner förutom Kristendomen. Där ska man tydligen lägga ännu mera lektionstider.
4. Din tolkning var ju helt okej synd bara att det inte är i enlighet med vad SD menar.
Är du säkert på att du har förstått SDs Partiprogram?!