Inlägg från: morgonsolan |Visa alla inlägg
  • morgonsolan

Adopterad, jag är svensk

Fast jag tror att TS känner annorlunda? Han vill ju uppenbarligen inte vara annat än svensk, vilket ju  också stämmer att han är helt och fullt. Härligt för dig Zesssan att du trivs med just ditt upplägg! 

Zesssan skrev 2010-08-20 15:14:25 följande:
    Jag är adopterad från Colombia! Och uch uch UCH jag vill inte ses som helt svensk. Jag är stolt över vad jag kommer ifrån.Jag vill inte "svenska" ner mig och försöka vara "hel svensk"
     Människorna som jag känner från sydamerika har ett helt annat temprament en svenskarna, och är mycket mer så som jag själv är.

Så jag kan absolut säga att jag inte känner mig 100% svensk bara för jag är uppväxt här, men absolut inte heller 100% Colombianska heller. Men jag är som det är, Jag är från och född i Colombia men uppväxt i Sverige. Känner mig trygg i spanska språket och älskar mina vänner som är från samma land..

Kanske kan förstå lite i vad du skriver men jag hade nog bara skrattat och tagit det med en klackspark!

Älskar mina föräldrar och är så tacksam att jag fick komma till dem.Men det gör mig inte helt svensk!! och varför måste jag bli det?
      Är så glad att mamma vill följa med mig och min familj till Colombia och se vart jag kommer ifrån! Jag är som det är punkt slut ;)
    TS: Jag kan iallafall säga att av alla mina adopterade vuxna vänner (och jag har en del), så har det där du beskriver aldrig förekommit så jag har noterat det iallafall. En av mina bästisar är adopterad från Colombia, och hon har i vuxen ålder bott på väldigt många ställen i världen. Först utomlands vet jag att hon har fått svara om och om igen på frågan om hon verkligen är svensk, för att personer i andra länder har någon sorts förutfattad bild om lång och blond. Men i övrigt.. nej ingen i vår bekantskapskrets skulle någonsin påstå något så kraftigt felaktigt som att en adopterad svensk inte är en svensk.
    Världens bästa fyraåring ska bli storasyster i Colombia <3
  • morgonsolan

skojat om... vad?

Zesssan skrev 2010-08-20 17:22:04 följande:
    Morgonsolan: Ja,men jag ser det inte riktigt så. Skojar du?? tragiskt att inte fler känner så.
    Men alla känner ju såklart olika. Detta var hur jag kände och är riktigt glad att jag känner så. Speciellt nu.. :)
    men gud nej nej jag tycker att man är svensk men inte helt. Man har en utläsk bakgrund och så är det tycker jag!
Svar på tråden Adopterad, jag är svensk