Adopterad, jag är svensk
Fast jag tror att TS känner annorlunda? Han vill ju uppenbarligen inte vara annat än svensk, vilket ju också stämmer att han är helt och fullt. Härligt för dig Zesssan att du trivs med just ditt upplägg!
Zesssan skrev 2010-08-20 15:14:25 följande:
Jag är adopterad från Colombia! Och uch uch UCH jag vill inte ses som helt svensk. Jag är stolt över vad jag kommer ifrån.Jag vill inte "svenska" ner mig och försöka vara "hel svensk"Människorna som jag känner från sydamerika har ett helt annat temprament en svenskarna, och är mycket mer så som jag själv är.
Så jag kan absolut säga att jag inte känner mig 100% svensk bara för jag är uppväxt här, men absolut inte heller 100% Colombianska heller. Men jag är som det är, Jag är från och född i Colombia men uppväxt i Sverige. Känner mig trygg i spanska språket och älskar mina vänner som är från samma land..
Kanske kan förstå lite i vad du skriver men jag hade nog bara skrattat och tagit det med en klackspark!
Älskar mina föräldrar och är så tacksam att jag fick komma till dem.Men det gör mig inte helt svensk!! och varför måste jag bli det?
Är så glad att mamma vill följa med mig och min familj till Colombia och se vart jag kommer ifrån! Jag är som det är punkt slut ;)