• Zesssan

Adopterad, jag är svensk

Jag är adopterad från Colombia! Och uch uch UCH jag vill inte ses som helt svensk. Jag är stolt över vad jag kommer ifrån.Jag vill inte "svenska" ner mig och försöka vara "hel svensk"
     Människorna som jag känner från sydamerika har ett helt annat temprament en svenskarna, och är mycket mer så som jag själv är.

Så jag kan absolut säga att jag inte känner mig 100% svensk bara för jag är uppväxt här, men absolut inte heller 100% Colombianska heller. Men jag är som det är, Jag är från och född i Colombia men uppväxt i Sverige. Känner mig trygg i spanska språket och älskar mina vänner som är från samma land..

Kanske kan förstå lite i vad du skriver men jag hade nog bara skrattat och tagit det med en klackspark!

Älskar mina föräldrar och är så tacksam att jag fick komma till dem.Men det gör mig inte helt svensk!! och varför måste jag bli det?
      Är så glad att mamma vill följa med mig och min familj till Colombia och se vart jag kommer ifrån! Jag är som det är punkt slut ;)

• Zesssan
    VNmamma: Ja, absolut! men när han skriver det så låter det så neg. Mja,jag skulle nog ta det med en klackspark faktiskt om någon hela tiden påstod att jag var 100% svensk. Men jag dömmer inte honom för han känner så,men skirver hur jag känner.

Morgonsolan: Ja,men jag ser det inte riktigt så. Skojar du?? tragiskt att inte fler känner så.
    Men alla känner ju såklart olika. Detta var hur jag kände och är riktigt glad att jag känner så. Speciellt nu.. :)
    men gud nej nej jag tycker att man är svensk men inte helt. Man har en utläsk bakgrund och så är det tycker jag!
  • Zesssan

men hjälp,givetvis sitter det inte i hur man se UT!!!!!!!!!!!!!! det jag känner är ju inne i mig själv inne i hjärtat.

HellokillerN> Visst är det så,men man är också uppväxt med att man är från ett annat land från början och i min fam har v alltid pratat om det och hur det är i det landet jag är ifrån och varför jag är i sverige osv. Har alltid kännt att jag har något mer och den kännslan är sköön. Så för mig är man inte bara SVENSK.

• Zesssan

Mamma till V 08

Jaaaaaaaaaaa absoluuuut! men respektera också då min ellerhur?? så känner jag ,och så hade jag känt! och hur jag ser det. har en arbetskompis som  inte vill ha med något med  hennes bakgrund att göra. För mig är det konstigt,men kan förstå henne från enn håll ändå och hon e så go!
    Jag är adopterad och utgår från mig.

Tror du är en super mamma och du ska vara stolt över din fina skatt, och hon kan inte få en bättre mamma som har längtat så! Bästa mammorna och kan ge mest kärlek!

Svar på tråden Adopterad, jag är svensk