Livrädd för att föda nr 3
Jag är gravid i vecka 29.
Detta är mitt och makens tredje barn. Innan beslutet fattades om att behålla eller ej, var den stora rädslan. MÅSTE JAG FÖDA IGEN? Jag har två jobbiga förlossningar bakom mig med stressad och icke lyhörd personal. Epidural som släppt och inte kopplats in igen, pinvärkar, epidural som inte hunnit sättas (andra barnet) pga många förlossningar den dagen, spricka på svanskotan, jag har spruckit....
Jag är fullkomligt livrädd inför förlossningen att jag ska behöva uppleva det igen.
MIn BM sa efter första förlossningen att "Det var otur, det kommer inte hända igen". Nästa förlossning kom och om snäppet värre än den första. "Extrem otur" fick jag höra då.
Nu är det 11 veckor kvar till trean beräknas komma. Jag ska på mitt första aurora samtal imorgon. BM där ska igenom mina förlossningar som varit och planera inför den tredje. JAg vet inte om jag vågar föda vaginalt igen och bli totalt ignorerad och föda utan smärtlindring (klarar jag inte) och kejsarsnitt är jag mer och mer skeptisk till.
Är så rädd för infektioner och dylikt efteråt och att jag ska känna då/om de snittar mig.
Jag vet ärligt talat inte hur jag ska våga föda barn igen. Vad ska jag säga för att hon ska förstå att jag är livrädd? vågar inte ens gå in på förlossningen. Gick förbi förlossningen då jag skulle till gyn mitt inatten i våras och fick obehagsrysningar och magknip.