Inlägg från: Kalikå å jag |Visa alla inlägg
  • Kalikå å jag

Ni som ammar+ger ersättning,tips sökes!

Hejsan! Min dotter är 2,5 månad och de första två månaderna helammades hon nästan (lite ers. i kopp nu och då). Men efter dessa två månader av ständig amning så har hon börjat få flaska mer regelbundet för att glesa ut måltiderna lite. Hon får 60-90ml efter amning 2-4 ggr per dag och då äter hon "de stora målen" ungefär var tredje timme och ibland en liten amninngssnuttis däremellan då hon behöver komma till ro. På natten ammar hon bara. Hon har alltid varit lite "hård" i magen, bajsar sällan, detta är dock inte annorlunda nu i jämförelse då hon i stort sett bara ammade. BVC säger att det inte påverkar då det trots allt inte är en så stor mängd av födan.

Hon äter babysemp. Jag kokar upp vatten som jag sen har i kylskåpet men kör också med tetra. Vi använder en tommee tippee-flaska som ska likna bröstet.

Så småningom så skulle jag gärna ge flaska på dagen och amma morgon, kväll och natt (som jag såg någon annan i denna tråden gör), men jag har varit lite rädd att produktionen ska sabbas om jag inte ammar tillräkligt ofta. Hur upplever ni som ammar mer sällan det?

Svar på tråden Ni som ammar+ger ersättning,tips sökes!