Inlägg från: saralund |Visa alla inlägg
  • saralund

Ni som ammar+ger ersättning,tips sökes!

Jag ammar nattetid, morgon och tidig kväll. Sedan ger jag ersättning mitt på dagen, eftermiddagen och sista kvällsmålet.
    06:00 Amning
    09:00 Amning
    12:00 Ersättning 165 ml
    16:00 Ersättning 165 ml
    19:00 Amning + Ersättning 100 ml
    22:00 Ersättning 165 ml
    06:00 Amning osv

Detta för att hon helt enkelt inte blir nöjd på bröstmjölken och vi har aldrig riktigt fått till amningen. Hon är snart 7,5 veckor. 

Jag kokar upp vattnet som jag sedan värmer på, går jättefort att värma upp till lagom temperatur när det är dags. Om jag ska på stan så har jag med mig en termos med nästan lagom vatten, lite för varmt eftersom termosen kallnar. Det är sanslöst smidigt, speciellt för mig som aldrig lärt mig att sitta och amma pga enorma bröst. Kan bara ligga och amma, så ersättningen är FREEDOM! 
    Vi använder MAM first bottle, finns på apoteket bla. och den motverkar luftsväljning och är perfekt om man vill amma också. Det har inte varit några problem med att varva. Jag rådgjorde med BVC första gången, men glöm inte att det är ditt beslut :) 
    Jag har inte haft samvete nu när jag börjat med ersättningen, däremot innan så mådde jag rätt dåligt innan jag tog beslutet. 

Lycka till!

Svar på tråden Ni som ammar+ger ersättning,tips sökes!